OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Vi söker nu en Inköpare till Operativt inköp till en av våra kunder i Finspång. Din utmaning som operativ inköpare hos oss består av att ta in offerter, förhandla, beställa och koordinera inköp mot leverantörer. Du ansvarar för att våra interna och externa servicekunder får sitt material i rätt tid, till rätt totalkostnad och till rätt kvalité. Du har ett nära samarbete med de strategiska inköparna och logistik för att påverkar och driva supply chain förbättringar. Du kommer att vara länken och den naturliga kontaktytan mellan marknadsteamen, serviceverkstaden, projektledning, konstruktion och leverantörerna. På avdelningen är vi är en grupp om 18 personer.
I den roll vi nu söker kommer du ansvara för att avlasta och stötta dina kollegor i det dagliga inköpsarbetet. Arbetet innebär operativa arbetsuppgifter med ett mycket nära samarbete med dina kollegor på avdelningen, våra interna kunder och leverantörer.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
- Arbeta inom många olika inköpsområden genom att stötta och avlasta dina kollegor.
- Administrera beställningar, hantera ordererkännanden och leveransbevaka.
- Analysera det tekniska och kommersiella ”scope of supply” och utifrån det genomföra RFQ:er och förhandla priser.
- Proaktivt följa upp och rapportera leverantörens leveransförmåga (OTD) och hantera avvikelser.
- Stödja och samarbeta med taktiska och strategiska inköpare gällande leverantörsutveckling.
- Aktivt medverka i arbetet med att effektivisera våra processer.
Din profil
- Relevant utbildning inriktning inköp/Supply Chain och/eller för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet.
- Goda språkkunskaper i engelska (leverantörer och interna kunder)
- Tidigare erfarenhet från inköp eller kommersiellt arbete är meriterande.
- Kunskap i SAP R/3 är meriterande.
Vi lägger även stor vikt vid social kompetens med hög nivå av kundfokus både externt och internt samt goda kunskaper i att strukturera och hantera operativa arbetsuppgifter. Avdelningen har högt fokus på att automatisera och digitalisera och arbetar med att effektivisera vilket också kräver ett intresse för förändringsarbete med nya arbetssätt. Du har lätt för att samarbeta över funktionsgränserna och inom inköpsfunktionerna. Ett resultatorienterat arbetssätt med hög servicenivå är viktigt. Du har lätt för att byta mellan olika arbetsuppgifter då rollen innebär att avlasta kollegor men även vid behov hantera dina kollegors köpområden. Du har också en förmåga att se helheten för att leverera med god kvalité till slutkund.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Cecilia Alegria Furberg och nås på 0739252586 eller på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84