OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som inköpare i en utvecklande miljö med spännande uppdrag? Riksdagsförvaltningen söker en inköpare som ska vara placerad på fastighetsenheten och fungera som stöd till hela fastighets- och serviceavdelningen samt säkerhetsavdelningen. Riksdagsförvaltningen äger och förvaltar riksdagens hus, som renoveras och anpassas med respekt för byggnadernas kulturhistoriska värden och med hänsyn till våra skyddsvärden.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att genomföra avrop och förnyad konkurrensutsättning från ramavtal enligt lagen om offentlig upphandling (LOU) till fastighets- och serviceavdelningen samt säkerhetsavdelningen samt genomföra direktupphandlingar i de fall ramavtal inte finns. I uppdraget ingår också att vara behjälplig vid annonserade upphandlingar som drivs av Riksdagsförvaltningens upphandlingsfunktion och samordna avdelningarnas arbete vid dessa. Det gäller t.ex. konsultuppdrag och entreprenader inom fastighetsområdet samt bevaknings- och säkerhetsrelaterade varor och tjänster.
Du kommer att förvalta avdelningarnas avtal och bidra i utvecklingen av arbetssätt och rutiner, t.ex. för avtalsförvaltning, avrop och beställningar. Du kommer också att vara behjälplig med administrativt stöd t.ex. i utlämningsärenden.
Dina kvalifikationer
Som inköpare ska du ha
• god och aktuell kunskap om LOU, allmänna bestämmelser i byggbranschen (AB, ABT, ABK och AFF) och AMA
• gymnasieutbildning och KY- eller YH-utbildning i offentlig upphandling eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt
• flerårig erfarenhet av att arbeta med inköp inom bygg- och anläggnings- eller fastighetsbranschen
• gedigen erfarenhet av att praktiskt genomföra direktupphandlingar och avrop genom förnyad konkurrensutsättning enligt LOU.
Det är meriterande om du har erfarenhet som inköpsstöd i större projekt och av att självständigt förvalta ramavtal. Praktisk erfarenhet från arbete med olika administrativa it-system som Faciliate och Tendsign är också meriterande.
För arbetet krävs att du är initiativrik, självgående, analytisk och pedagogisk samt har mycket god administrativ förmåga och samarbetsförmåga. Du är en god kommunikatör och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du kan arbeta med flera olika uppgifter parallellt.
Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning.
Vi erbjuder dig
I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid.
• Anställningsform: Tillsvidareanställning
• Omfattning: Heltid
Ansök via www.riksdagen.se senast den 4 mars 2022.
Referensnummer: 1239-2021/22.
Övrigt
Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber
sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband
med denna annons.
Kontakta oss
•
Ann-Kristin Coucy, sektionschef, 08-786 43 88
Fackliga representanter
• Helena Fridman Konstantinidou, Saco, 08-786 40 00
• Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00
Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Margareta Hjorth
08-786 48 78
Livia Spada
08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund
08-786 40 00
Lars Vestberg
08-786 40 00
Kari Hasselberg, kanslichef
08-786 58 97
Thomas Larue
08-786 40 00
Anna-Lena Hultgård Sancini
08-786 68 55
sektionschef Ann Zetterqvist
08-786 42 08
Sektionschef Chaline Boije Lindhe
08-786 65 12
chefsjurist Lars Seger
08-786 63 86