OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen att söka till tjänsten som inköpare på RIMEDA, ett företag som sätter personalen först! Här har du chans att komma in i ett tight team med stor möjlighet att utvecklas tillsammans med bolaget och implementera dina tankar och idéer om rollen. Du får gärna ha ett teknikintresse och kunskap inom el.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som inköpare på Rimeda kommer du att ansvara för inköp, ordererkännanden och uppföljning av dessa. Du kommer ha ett stort ansvar mot Rimedas leverantörer och den dagliga kontakten, föra diskussioner och förhandla om prisnivåer. I rollen ingår också artikelvård i stort. Som stöd i ditt arbete har du såklart ditt team men också affärssystemet Monitor. Du kommer att vara en viktig del i bolaget med många beröringspunkter internt och externt. Du kommer att ha personer som stöttar dig i det dagliga men du får räkna med att också arbeta självständigt.
Om företaget
RIMEDA AB är ett privatägt företag baserat i Värnamo som monterar och konstruerar kundanpassade el-centraler. De har idag 75 anställda och omsätter ca 95 milj och vill fortsätta att växa i rätt takt.
RIMEDA AB är även sedan 2012 Hager:s samarbetsparter för kundanpassade elcentraler i Sverige. De har många års erfarenhet av byggnation och garanterar elcentraler som håller samma höga kvalitet som Hager:s övriga produkter. RIMEDA utvecklar och producerar elcentraler i både stora och små format. Från litet väggmonterat skåp i snygg design upp till golvstående stora golvskåp och ställverk.
Din profil
Vi lägger stor vikt vid din personlighet i vår rekryteringsprocess och i rollen som inköpare är det viktigt med eget driv och att du besitter en beslutsamhet då du i din roll kommer att behöva våga ta egna beslut och stå upp för vad du tycker. Du kommer också behöva kunna arbeta självständigt och vara självgående då rollen kräver stort eget ansvar. Att du som person också är prestigelös är ett måste eftersom teamet du tillhör är litet men tight. En tålamodskrävande roll där du kommer att ha mycket kontakt med samtliga avdelningar inom bolaget.
Skallkrav:
•Minst 3 års erfarenhet av arbete inom inköp
•Goda kunskaper i Svenska och Engelska
Meriterande:
•Högskoleexamen inom relevant område
•Erfarenhet och kunskap inom el
•Erfarenhet av affärssystemet Monitor
•Erfarenhet av Microsoft Excel
•Erfarenhet av grossisthandel inom el
•Kunskaper i Tyska
Om oss
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
Villkor
Start: Omgående
Ort: Värnamo
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Lön: Enligt överenskommelse
Urval sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996