OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av operativa inköp och vill arbeta med stora internationella rymdprojekt? Då har vi tjänsten för dig! OHB söker nu en operativ inköpare till deras produktionsavdelning. Det är en ny roll där du kommer få chans att forma din tjänst och OHB:s inköpsprocesser. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Manpower och uthyrd till OHB. För rätt person finns det goda möjligheter att din anställning kommer att övergå till OHB. Tjänsten är på heltid med placering i Kista.
OHB Sweden är en svensk leverantör av rymdsystem som utvecklar, bygger, testar och opererar satelliter för olika typer av rymduppdrag. Under 2020 kommer fokus för gruppen vara att bygga, testa och lansera tre olika rymdfarkoster. OHB Sweden ligger långt fram i den tekniska utvecklingen och deras medarbetare brinner för teknik och rymden. Hos OHB finns både kontorsmiljö och labbmiljö med renrum, kemilabb, inspektionsmöjligheter, elektroniklabb och generella testlabb.
Vad kommer du att göra som operativ inköpare?
Som operativ inköpare hjälper du OHB:s produktions- och utvecklingsavdelning. Din roll är att hantera inköp av material och flyghårdvara, säkerställa att rätt material finns på rätt plats, hur hårdvara lagras och förbereds samt att instrument är kalibrerade inför användning. I din roll har du en viktig del i de dagliga labb- och verkstadsaktiviteterna för att stötta tekniker och ingenjörer.
Du kommer bland annat att:
* Köpa in material och flyghårdvara
* Hantera befintliga och hitta nya leverantörer
* Registrera inkommande och utgående artiklar
* Hantera inköp av förbrukningsvaror och verktyg till labbet
* Förbereda och lagra hårdvara
* Planera kalibrering av instrument
Arbetet kommer till stor det utföras i kontorsmiljö men även i renrumsmiljö. Tack vare att det är en roll med varierande arbetsuppgifter får du därför ta del av olika projekt på både kontoret och i labbmiljö och arbeta nära kollegor med hög kompetens inom sitt område.
Vi söker dig som:
* Har minst 2 års tidigare erfarenhet från en planerande roll inom inköp och/eller logistik.
* Har tidigare erfarenhet av att arbeta i en teknisk miljö, gärna i labb.
* Är flytande i tal och skrift på svenska och engelska då båda språken används dagligen i arbetet.
Som person är du:
* Strukturerad
* God kommunikativ förmåga
* Självgående
Sök tjänsten redan idag!
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Monique Klingberg på 08 452 33 11 alternativt monique.klingberg@manpower.se. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Vi ser fram emot att höra från dig!
Vad kan Manpower erbjuda dig?
Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.