Inköpare till Saab!

Inköpare till Saab!

Arbetsbeskrivning

Är du en kommunikativ, noggrann och driven lagspelare med erfarenhet från supply eller sourcing? Då är du precis vad vi söker! Just nu hjälper vi Saab att hitta en operativ inköpare för att stärka deras växande inköpsorganisation. Konsultuppdraget är på heltid med önskat tillträde snarast och sträcker sig i 8 månader. Tjänsten är med placering på Saabs kontor i Järfälla.


Om tjänsten
Som operativ inköpare har du ansvaret att säkerställa leverans till deras produktion som kännetecknas av ett stort projektfokus. Du kommer att ingå i ett team som köper in material till både prototyper och mindre serieproduktion av tekniskt komplexa lösningar. Detta ställer stora krav på kvalitet, flexibilitet, lagarbete och snabbt agerande från både leverantörer och köpare.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina löpande arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att vara följande:

• Inköp av material och tjänster
• Beställnings- och leveransövervakning
• Kostnadsuppskattning
• Löpande återkoppling till kundansvariga och hantera leverantörsuppföljning
• Flödesoptimering

Vi tror att du har en bakgrund av att arbeta inom supply eller sourcing, gärna som operativ inköpare.


Vem är du?
Du ska ha hög puls i produktionsmiljö och ha god förståelse för vilka faktorer som styr inköp i Supply Chain. Du bör även kunna köra självständigt för att säkerställa god leveransprecision. För att lyckas och trivas tror vi också att du är en prestigefylld och lösningsorienterad person som kan konsten att agera i nuet med bibehållen fokus på målbilden. Du ska vara ansvarstagande, proaktiv och ha en positiv attityd. Eftersom kunden går igenom en stor organisationsförändring behöver du kunna vara dynamisk i den meningen att göra korrekta avvägningar även när alla instruktioner och gränssnitt inte är helt tydliga.



Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 maj 2022
  • Ansök senast: 18 maj 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024