Inköpare till Saab AB, Linköping

Inköpare till Saab AB, Linköping

Arbetsbeskrivning

Har du inköpsbakgrund och är nyfiken på Saab? Oavsett om du är nyutexaminerad eller har flera års erfarenhet inom inköp är du välkommen att söka till oss. Vi kan erbjuda dig spännande konsultuppdrag på alla nivåer – operativ, taktisk och strategisk. Eftersom Saab är Skills största ägare och kund har vi ett tätt samarbete och vårt mål är att matcha dig med rätt uppdrag på Saab.

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.
Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Dina arbetsuppgifter
Vi ser ett ökat behov av inköpare till Saab och vill gärna knyta kontakt med dig redan nu. Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma:
•Inköpsplanering
•Orderläggning i affärssystemet IFS
•Leveransbevakning och uppföljning
•Leverantörskontakt

Vad innebär det att vara konsult på Skill?
Du blir anställd hos Skill och jobbar som konsult på Saab. Du rapporterar till närmaste chef på Saab, parallellt har du också en tät kontakt med din konsultchef här på Skill.
Vi kan erbjuda dig långsiktiga konsultuppdrag hos en trygg arbetsgivare. Uppdragslängden kan variera men brukar i regel sträcka sig mellan 6-12 månader med goda möjligheter till förlängning och på sikt kan anställningen eventuellt övergå till Saab. Som Skill-konsult på Saab har du möjlighet att nyttja flextid och blir en del i en härlig gemenskap. Detta är en fantastisk möjlighet för dig som är vill inleda en karriär på Saab.

Tjänsterna innebär arbete som omfattas av försvarssekretess, därför krävs att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning.

Din profil
För att kunna matcha dig mot inköpsuppdrag på Saab behöver du ha följande bakgrund:
• Relevant utbildning med inriktning mot inköp
• God systemvana – du har lätt för att sätta dig in i nya system
• Du har med fördel erfarenhet inom området

Som person har du en stark initiativförmåga och tycker om att arbeta lösningsorienterat - du ser möjligheter istället för hinder. Du arbetar strukturerat och har en god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Eftersom det periodvis är högt tempo är det viktigt att du kan hantera flera arbetsprocesser samtidigt och snabbt kunna anpassa dig till nya förutsättningar som uppstår. För att lyckas i jobbet bör du vara en lagspelare, bra på att kommunicera och ha förmågan att självständigt inhämta information samt att leda och koordinera. Har du ett intresse för teknik är det ett stort plus i kanten!

Ansökningsförfarande
Vill du bli en del av Skill? Ansök då nedan, registrera ditt CV och personliga brev. Blir du aktuell för något av våra uppdrag kommer vi att kontakta dig per telefon, annars kommer du att få återkoppling via mail. Urval sker löpande.

Har du frågor? Skicka ett mail till ansvarig rekryterare Isabelle Jerner, isabelle.jerner@skill.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 april 2020
  • Ansök senast: 26 april 2020

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024