Inköpare till Saab Aeronautics i Linköping

Inköpare till Saab Aeronautics i Linköping

Arbetsbeskrivning

Är du noggrann, strukturerad och vill ha en utmaning inom inköp? Till Saab i Linköping söker vi nu två inköpare, en som kommer ansvara för inköp av mekanik och metalliskt råmaterial och en som kommer rikta sig mer mot inköp av material till detaljtillverkning av aluminium och CNC-frästa detaljer. Uppdragen är på konsultbasis med önskad start i början av maj och stäcker sig initialt ett år framöver. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Rollen innefattar ansvar för inköp och avrop av varor främst mot uppsatta ramavtal. Vidare innebär tjänsten hantering av inköpsaktiviteter och leverantörskontakter relaterat till inköpsordrar så som offertförfrågningar, orderläggning, exportkontroll, leveransbevakning, returhantering och fakturahantering. Du har ett operativt ansvar mot leverantör gällande bland annat ledtider, fakturering och reklamationer. I din roll ingår även att säkerställa att inköp görs i enlighet med satta inköpsprocesser samt att följa upp leverantörers prestanda och utifrån resultat efterfråga förbättringsåtgärder.

Vem är du?
För att passa i rollen har du en eftergymnasial utbildning inom relevant område och 1-2 års arbetslivserfarenhet som inköpare. Har du arbetat i en större internationell organisation och har erfarenhet av IFS-system tidigare är detta meriterande. Rollen kräver god kommunikativ förmåga i tal och skrift i så väl engelska som svenska.

För att trivas i rollen tror vi att du är en resultatinriktad, driven och flexibel. Du har en förmåga att skifta fokus mellan flera arbetsuppgifter och samtidigt leverera resultat. Som person är du prestigelös, en god lagspelare och har ett innovativt tankesätt. Du är orädd, kontaktsökande och drivs av att skapa långvariga relationer

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jane Carlsson
036-17 32 66
Elin Ohlsson
036-17 32 69
Elin Ohlsson
036-173269
Lisa Eklund
036-173262
Jane Carlsson

Cecilia Arvendal
031-743 20 06
Jane Carlsson
036-173266
Charlotte Järeby Hellman
036-173265
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld

Jane Carlsson
036- 17 32 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Jönköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 mars 2020
  • Ansök senast: 29 mars 2020

Besöksadress

Norra Strandgatan 4, Jönköping
None

Postadress

Norra Strandgatan 4
Jönköping, 55320

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024