Inköpare till Saab Aeronautics i Linköping

Inköpare till Saab Aeronautics i Linköping

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en kommunikativ roll samtidigt som du gärna tar eget ansvar och får saker att hända? Är du en ambitiös person som vill vara en del av Saabs inköpsfunktion? Vi söker nu en inköpare till SAAB Aeronautics i Linköping.

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Aeronautics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder flygrelaterade delsystem, obemannade flygsystem, flygplansstruktur och service till försvarskunder och civil flygindustri över hela världen. Aeronautics ansvarar också för utveckling, produktion, marknadsföring, försäljning och support av Gripensystemet. Du som inköpare kommer tillhöra en central inköpsfunktion inom Aeronautics med placering i Tannefors, Linköping.


Dina arbetsuppgifter
Inköpsavdelningen levererar en strategisk och operativ inköps - och leveranskedja och är en nyckelfaktor för att säkra projektleveranser på Saab. I denna roll kommer du får arbeta mot flera leverantörer inom Saab med stort tekniskt fokus både operativt och taktiskt. En stor del av arbetet kommer vara riktat mot projekt i Brasilien. Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma:

• Inköpsplanering
• Internationella leverantörskontakter
• Orderläggning i affärssystemet IFS
• Offert- och avtalshantering
• Leveransbevakning och uppföljning
• Tillhörande administration inom inköp

Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


Din profil
Vi söker dig som har:
• minst ett par års erfarenhet av inköpsarbete, med fördel inom tillverkande industri
• en god teoretisk kunskapsbas inom teknik
• kunskap och erfarenhet i affärssystem, gärna IFS
• mycket goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du tidigare arbetat i en stor organisation med mycket internationella kontakter. I och med att du kommer arbeta mot Brasilien är det mycket meriterande om du kan portugisiska.

Som person har du förmågan att skapa förtroendefulla relationer samt har lätt för att kommunicera. Du är självgående och kan driva på ditt arbete. Vi ser också att du är strukturerad och noggrann för att kunna verka i en stor komplex organisation.


Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan nu. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Detta är ett konsultuppdrag om cirka ett år då du kommer in som ersättare för ett föräldravikariat. Start är omgående.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Isabelle Jerner, isabelle.jerner@skill.se.

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2021
  • Ansök senast: 14 februari 2021

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024