OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du i en affärsorienterad miljö? Är du ansvarstagande, driven och vill vara en del av Saabs inköpsfunktion? Vi söker just nu efter en inköpare till Saab Dynamics i Linköping.
Om företaget
Saab Dynamics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster, kamouflagesystem och träningssystem för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även produkter för den civila säkerhetsmarknaden såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk. Verksamheten präglas av tillverkning av komponenter i komposit såsom utskjutningsrör, radomer, fenor etc.
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.
Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Dina arbetsuppgifter
Som inköpare på Saab kommer du att ha ett brett ansvar inom ditt område i inköpsprocessen. Du förväntas hantera alla delar inom inköpsprocessen. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
- Att lägga beställningar
- Att leveransbevaka och säkerställa att leveranserna kommer i tid
- Offerthantering och utvärdering av dessa
- Fakturahantering
- Mätning och uppföljning av leverantörerna
- Hantering av returer och reklamationer.
Utöver detta kommer en viktig del av arbetet vara att kunna vårda och bygga affärsmässiga relationer med leverantörerna. Du kommer också hantera förfrågningar och vissa upphandlingar.
Din profil
Vi söker dig som har relevant utbildning inom inköp/logistik eller motsvarande erfarenhet. Du trivs i produktionsmiljö och har ett intresse för teknik. Vidare har du god datorvana och goda kunskaper inom Officepaketet. Du uttrycker dig även obehindrat i både tal och skrift på såväl svenska som engelska
Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. För att lyckas i tjänsten behöver du ha god förmåga att lösa problem och ha ett flexibelt mindset. Du är självgående och tar initiativ i ditt arbete, och har förmåga att se möjligheterna snarare än hinder. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan nu. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är ett konsultuppdrag initialt fram till 2022-01-31 med chans till förlängning och eventuell anställning på Saab i framtiden. Start är i augusti
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Erik Edström, erik.edstrom@skill.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.