OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven lagspelare som vill leda ett projekt inom sourcing och produktion? Då har vi en roll för dig! Just nu söker vi en inköpare till SAABs fantastiska team i Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start 10 januari och sträcker sig fram till sista juni 2022. Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande.
Om tjänsten
Du kommer att vara assisterande projektledare för ett utvecklings- och/eller serieproduktionsleveransprojekt inom Sourcing & Production. De områden som ingår i delprojekten är industrialisering, planering, inköp och tillverkning. Du kommer även att arbeta nära design för att säkerställa att produkten är producerbar. Dina arbetsuppgifter som assisterande projektledare kommer att variera men innefattar vanligtvis:
Planera, leda och följa upp aktiviteter i samarbete med projektteamet för att kunna nå milstolpar och mål enligt tidsplan och kostnad, både på kort och lång sikt.
Skapande samt uppdatering av tidsaktiviteter och resurser i Antura-projekt.
Genomföra delprojektet inom den godkända budgeten och en gång i månaden presentera ekonomisk status för projektledaren.
Skriva en månatlig statusrapport till projektledaren för allmän status, risker, kostnad och tid avvikelser.
Se till att alla känner till sin roll och uppdrag inom teamet.
Ta upp och kommunicera potentiella risker, förseningar, kostnadsöverföringar och begränsningar för att minimera eventuell negativ påverkan.
Tillhandahålla en effektiv och kreativ miljö för teamet.
Kommunicera med andra delprojekt för att samordna beroenden och leveranser.
Vem är du?
Som person är du kommunikativ och öppen i ditt arbetssätt och med hög samarbetsförmåga. Du har god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, i tal och skrift. Du är smidig och har inget emot att hålla ett högt tempo när det behövs. Du planerar arbetet effektivt tillsammans med teamet, du är organiserad och prioriterar väl för att hålla deadlines. Du har förmågan att självständigt initiera, driva och fatta beslut. Du är intresserad av att utvecklas med Saab för att föra dig själv, våra kunder och företaget framåt. I övrigt önskar vi att du:
Eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik, teknik, ekonomi eller motsvarande
Du minst 3 års arbetslivserfarenhet inom relevanta roller samt en teknisk förståelse.
En stor fördel är om du har tidigare ledarerfarenhet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av Antura och/eller IFS eller liknande system.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.