Inköpare till Sandvik SRP i Svedala!

Inköpare till Sandvik SRP i Svedala!

Arbetsbeskrivning

Sandvik SRP söker nu en inköpare med ett par års erfarenhet att bli en del av deras öppna och framåtsträvande team! Det här är en ypperlig chans för dig som drivs av utmaningar, vill bli en del av en global organisation och ta nästa steg i din karriär. I denna roll är det viktigt att du har en god förståelse för inköpsrollen och dess processer. Viktiga egenskaper i den här rollen är att du är analytisk lagd, öppensinnad och en lagspelare med positiv inställning. Tjänsten startar omgående så sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Sandvik är en global, högteknologisk industrikoncern med omkring 44 000 medarbetare och försäljning i runt 150 länder. Företaget har ett starkt fokus på att förbättra kunders produktivitet, lönsamhet och hållbarhet genom deras unika expertis och lösningar för tillverknings-, gruv- och infrastrukturindustrierna. Till huvudkontoret i Svedala söker vi just nu en inköpare. Du kommer bli en del av Procurement-avdelningen där teamet just nu består av 10 personer. Teamets roll är att leverera förstklassig service genom samarbeten med företagets globala leverantörer till produktionsenheten i Svedala samt till centrallagret i Nederländerna inom eftermarknad. Arbetet utförs projektbaserat och teamets kultur kännetecknas av högt i tak, hjälpsamhet och öppenhet.

Tjänsten är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd via Academic Work och arbeta som konsult hos Sandvik. Uppdraget är ett heltidsvikariat som sträcker sig fram till och med augusti alternativt december.

Du erbjuds:


* Att bli del av ett företag som alltid strävar mot att bli bättre där höga ambitioner och mål är en självklarhet.
* Att bli del av ett ledande bolag inom sin bransch med ett tydligt hållbarhetsfokus.
* Ett konsultuppdrag som initialt sträcker sig på sex månader. Så länge alla parter är nöjda med samarbetet kommer du bli förlängd inom vikariatet (augusti eller december).
* Att som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER
- Säkerställer att alla inköp inom områdena "equipment" och "aftermarket" är i linje med företagets strategi
- Leda uppföljningsmöten med dina leverantörer på både vecko- och månadsbasis där fokus är att optimera KPI:er gällande bland annat leveranstider, tillgänglighet, ledtider, planering, buffertlager och kapacitet
- Nära kontakt med företagets sourcing team som förhandlar priser och avtal med leverantörer
- Bibehålla goda relationer och förse företagets leverantörer med information
- Hålla en nära kontakt med företagets andra avdelningar - exempelvis planering, produktion, sourcing, lager, customer service och R&D

I övrigt kommer du dessutom sätta upp och utveckla planer för att nå företagets KPI:er. Detta innebär också att du kommer få ge input på utveckling- och förbättringspunkter inom inköpsrollen.

VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då du kommer arbeta globalt
- Har relevant högskoleutbildning (inom exempelvis logistik, ekonomi, ingenjör eller liknande) eller likvärdig kunskap från arbetslivserfarenhet
- Har minst 2 års erfarenhet av en operativ inköpsroll
- Har mycket goda kunskaper i Excel och PowerPoint
- Har kapacitet för att hantera stora mängder inköpsorders och data

Det är starkt meriterande om du arbetat inom tillverkningsindustri eller med eftermarknad samt om du har kunskap inom SAP eller M3.

Vi ser att du är en person som uppskattar att arbeta självständigt likväl som i team och är trygg i dig själv. Vi ser dessutom att du som person är:


* Ansvarstagande
* Noggrann
* Kommunikativ
* Initiativtagande


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, vikariat till augusti alternativt december
* Placering: Svedala
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2022
  • Ansök senast: 22 april 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024