OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sandviken Energi AB är ett energibolag med verksamhet inom fjärrvärme, elnät, gata, bredband, vattenkraft samt vatten och avlopp. Tillsammans är vi 150 medarbetare och omsätter cirka 500 miljoner kronor. Bolaget är också delägare i elhandelsföretaget Bixia AB.
Alla verksamheter inom Sandviken Energi-koncernen ska bidra till en långsiktig hållbar utveckling av Sandvikens infrastruktur, utifrån ett miljömässigt och ekonomiskt perspektiv. Vi återinvesterar våra vinster för att stärka Sandviken Energis konkurrenskraft och levererar prisvärda produkter med hög driftsäkerhet.
www.sandvikenenergi.se
- du projektleder och genomför hållbara och effektiva upphandlingar
Sandviken Energi tar nu nästa steg i att bygga upp en effektiv och kompetent stödfunktion till hela koncernen genom den nya avdelningen Verksamhetsstöd. Verksamhetsstöd har till uppdrag att stödja affärsområdena att fortsätta skapa värde genom ett processorienterat och standardiserat arbetssätt.
Denna roll ingår i enheten Projekt & Inköp som ansvarar för den koncernövergripande projektportföljen, projektmodell, samordning av projekt och entreprenader samt inköpsprocessen/inköpsstrategi.
Som inköpare blir ditt uppdrag att driva, genomföra och utveckla upphandlingar och upphandlingsprocessen. Du har en nära dialog med affärsområdena och agerar konsultativt inför och under upphandlingar inom de olika varu- & tjänstekategorierna. Din nyfikenhet och ditt omvärldsbevakande förhållningssätt gör att du utvecklar ett nära, professionellt och affärsmässigt samarbete med olika relevanta leverantörer.
Utifrån Sandviken Energis prioriterade behov genomför du tillsammans med affärsområdena upphandlingar av ramavtal, förnyad konkurrensutsättning utifrån gällande ramavtal, samt direktupphandlingar utförda i konkurrens.
Att utveckla upphandlingsprocessen utifrån rutiner, metoder och mallar inom upphandling och avtalsförvaltning är en annan viktig arbetsuppgift. Du bidrar med din kompetens och utbildar företaget i grundläggande upphandlingskunskap, som ger fördelar i framtida upphandlingsarbeten.
Kvalifikationer:
Du ska ha jobbat ett par år med inköp och har kunskap av offentlig upphandling (LOU/LUF) och även av entreprenadupphandlingar AB 04/ABT06. Du har arbetat i ett etablerat upphandlingssystem och ser digitalisering som ett steg framåt. Du kan inköpsprocessens alla steg och kan arbeta med olika utvärderingsmodeller och prissättningar.
Du är affärsmässig och drivs av den goda affären. För dig är att ta ansvar självklart. Du drivs av att leverera resultat som bidrar till verksamhetens mål. Din projektledningsförmåga syns i ditt sätt att leda och utveckla inköpsprocesserna med de olika intressenterna. Kanske främst genom ditt pedagogiska och kommunikativa förhållningssätt.
Välkommen till ett spännande inköpsuppdrag!