OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Senergia.
Om företaget:
Senergia är Nordens ledande specialiserade grossist inom hållbar energi. Senergia förser sedan 2018 den nordiska marknaden med ledande produkter inom solenergi, elbilsladdning och energilagring och högkompetent teknisk rådgivning. Senergia är också drivande i att utbilda den svenska energimarknaden i hur solenergi, elbilsladdning och energilagring kan integreras. Med lokal personal och lokala lager i Sverige och Finland erbjuder Senergia trygga leveranser och en hög servicegrad.
Senergia är idag runt 30 anställda och inköpsfunktionen består i dagsläget av tre personer. Senergia är i en stark expansionsfas och har ambitiösa planer för tillväxt och rekrytering.
Arbetsuppgifter:
I rollen som inköpare hos Senergia har du ett helhetsansvar över ett antal utvalda leverantörer och produkter. Sedermera arbetar du både strategiskt och operativt med inköp och orderläggning. Du säkerställer effektiva inköp av bland annat solpaneler, mottageutrustning, kablar och växelriktningar på kort och långsikt. Ditt primära ansvarsområde är inköp av produkter genom avrop mot existerande avtal, men du är även delaktig i upphandling av nya leverantörer. Du ansvarar för all kontakt med dina leverantörer och leverantörsuppföljning. Vidare har du ett tätt samarbete internt med bland annat, övriga i inköpsfunktionen, sälj och kundsupport.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Eftergymnasial utbildning inom exempelvis inköp, logistik eller ekonomi alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
• Minst 1 års erfarenhet som inköpare av fysiska produkter
• Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• God systemvana och goda kunskaper i Excel
För att lyckas i rollen som inköpare hos Senergia tror vi att du som person är öppen inför förändringar och har lätt för att anpassa dig efter nya situationer. Du ser möjligheter i förändringar och räds inte av nya utmaningar och vid behov kan du ändra ditt synsätt och förhållningssätt för att prioritera rätt saker. En förutsättning för att trivas i rollen är också att du är ansvarstagande som person och självständigt driver ditt eget arbete framåt. Du räds inte för att arbeta i högt tempo och kan hantera hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Slutligen är du lojal och en god lagspelare som bidrar till att skapa ett bra arbetsklimat.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Kista, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: inköp, order, inköpsprocess, paschaser, orderläggning, solenergi, hållbar energi, Senergia, elbilar, supply chain, logistik, inköpare, upphandling, produkt, elgrossist, stockholm, heltid, Kista, hybridarbetstid,
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund