Inköpare till SGS

Inköpare till SGS

Arbetsbeskrivning

Tycker du om att arbeta lösningsfokuserat? Skulle du gilla ett arbete som är självständigt men som innefattar mycket social kontakt? Vill du tillhöra en arbetsplats som arbetar för att skydda allmänhetens hälsa och bidrar till ett långsiktigt hållbart samhälle? Då kan du vara den vi söker!

Om tjänsten

Inom SGS är Sverige, Norge och Danmark ett område (Skandinavien) med gemensam VD. Den skandinaviska inköpsavdelningen centraliseras till Linköping där vårt huvudkontor är beläget. Inom SGS finns också en väl utvecklad inköpsorganisation vilket innebär ett tätt samarbete med våra europeiska kollegor.

Inköpsfunktionen består idag av tre medarbetare som arbetar med inköp både på strategisk och operativ nivå. Vi är en liten och sammansvetsad grupp som stöttar varandra i det dagliga arbetet. I rollen som inköpare är du stationerad i Linköping och kommer att serva våra fem laboratorier i Sverige samt fyra i Norge och ett laboratorium i Danmark. Utöver det servar vi inspektionsverksamheter i Norden. Inköpsenheten inom SGS finns i hela Europa och vi har precis startat ett arbete för att hitta synergier och gemensamma arbetsområden mellan de olika länderna. Du får vara en del av det arbetet.

Som inköpare kommer du att få arbeta med och ta ansvar för såväl nuvarande som framtida leverantörskontakter. Det innebär att följa upp och utveckla leverantörers prestation i linje med uppsatta mål och krav. Förhandla och hantera leverantörsavtal och teckna avtal och vidareutveckla våra leverantörsavtal. Identifiera och hantera leverantörs- och försörjningsrisker. Rollen innebär både operativt såväl som strategiskt arbete.

Inköpsavdelningen servar våra laboratorier med att hitta nytt förbrukningsmaterial eller alternativa lösningar. Vårt centrala lager finns i Linköping och där har du en viktig roll att se över lagernivåer och optimera dessa.

Din profil

Vi söker dig som har YH-utbildning och/eller högskoleutbildning. Gärna med inriktning produktionslogistik och inköp. Du behöver ha erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete. Det är extra meriterande om du har erfarenhet av lageroptimering. Vidare söker vi dig som har förmåga att applicera såväl strategiska som operativa perspektiv i din roll som inköpare. Vi ser gärna att ditt arbetssätt präglas av affärsmässighet och inger förtroende. Vi ser vidare att du arbetar strukturerat, målmedvetet och förtroendeingivande mot dem du arbetar med. 

Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Har du dessutom erfarenhet av kommunikation med danska och norska kollegor ser vi positivt på det. Vidare ska du ha goda kunskaper i Officepaketet och i synnerhet Excel samt vara vanatt arbeta i olika system. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av att arbete i ORACLE eller motsvarande affärssystem. Då vår verksamhet innefattar hantering av många olika kemikalier är det en stor fördel om du har intresse eller tidigare erfarenhet från liknande bransch.

För att lyckas i rollen gillar du att arbeta kreativt och lösningsfokuserat och anpassar dig väl till förändrade omständigheter. I arbetet har du nära kontakt med leverantörer och kollegor vilket innebär att du behöver vara kommunikativ samt ha ett intresse för att arbeta tillsammans med andra människor. Du är bra på att tillmötesgå beställarnas krav och behov och du arbetar metodiskt och systematiskt med en god förmåga att planera och organisera ditt arbete på bästa sätt. Du har god förmåga att arbeta såväl självständigt som i team. 

Vårt erbjudande

På SGS kommer du att arbeta tillsammans med hängivna, kompetenta och engagerade kollegor med högt ställda krav på säkerhet och kvalitet. Vi arbetar utifrån LEAN-konceptet vilket gör att vi har korta beslutsvägar och ett starkt förändringsdriv i alla delar av organisationen. Utöver det så har vi på SGS en härlig gemenskap på arbetsplatsen. Vi har även friskvårdsbidrag och tillämpar flextid. Våra värderingar Respekt för individen, Kunden i fokus och Ständig förbättring är viktiga för oss. På SGS gör vi skillnad - SGS medverkar till en förbättrad miljösituation och till ett långsiktigt hållbart samhälle. Välkommen till en organisation som bidrar till en hälsosammare värld!

Hur och när?

Tjänsten är en tillsvidareanställning på dagtid, vardagar.

SGS tillämpar 6 månaders provanställning.

Kontaktpersoner

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Rekryterande chef, Lotta Erlandsson tfn: 013 - 25 49 25.

Är du intresserad av att jobba hos oss på SGS?

Välkommen med din ansökan, innehållande en kort beskrivning av dig själv på svenska, varför du söker tjänsten samt ett CV, senast den 6 november. Vi påbörjar att kalla till intervju efter sista ansökningsdatum Du ansöker genom att trycka på knappen ”ansök” nedan.

SGS Analytics Sweden AB är ett svenskt bolag inom koncernen SGS Group. SGS Group är en av världens största laboratoriekoncerner med högkvalificerade laboratorier för medicinska, miljö- och livsmedelsanalyser. SGS finns över hela världen med fler än 2600 kontor och laboratorier med över 90 000 medarbetare.

I Sverige har SGS huvudkontor och laboratorium i Linköping samt verksamheter i Göteborg, Malmö, Karlstad och Umeå. Vi är cirka 340 medarbetare. Verksamheten är uppdelat på två affärsområden – Miljö och Livsmedel.
Vi är ett ackrediterat laboratorium (SS-EN ISO/IEC 17025) när det gäller kvalitet och certifierat på miljö (SS-EN ISO 14001). Det innebär att vi är kvalitetssäkrade samt tar vårt miljöansvar. Det är viktigt för vår verksamhet, för våra kunder och för miljön.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SGS
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2022
  • Ansök senast: 6 november 2022

Liknande jobb


Strategisk Inköpare

Strategisk Inköpare

25 november 2024

25 november 2024

24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024