OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
SGS, tidigare Synlab, är marknadsledande inom miljö- och livsmedelsanalyser med målbilden att skydda allmänhetens hälsa. De är ett multinationellt företag och varumärke som finns över hela världen med fler än 2 600 kontor och laboratorier med över 90 000 anställda.
SGS är engagerade i övervakning, kontroll och restaurering av vår miljö. De utför laboratorieanalyser, provtagning och konsulttjänster inom detta område och är specialiserade inom vatten- och markanalyser. SGS jobbar för att minimera det oförutsedda och för att säkra kvaliteten i deras kunders livsmedels- och drickvattensproduktion. Till SGS i Linköping söker vi nu en inköpare för ett uppdrag på initialt 6 månader med start i april eller enligt överenskommelse.
Din roll
Som inköpare tillhör du den mindre avdelningen Inköp och Logistik på SGS i Linköping. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Clevry men arbetar hos SGS under hela uppdragsperioden. Du erbjuds ett kontrakt på 6 månader till att börja med, med målbilden att därefter anställas av SGS på ett vikariat. Tjänsten är på heltid och du arbetar vardagar kontorstider.
Ditt fokus i rollen kommer att ligga på att hitta nya leverantörer eller kreativa lösningar för att säkerställa att personal på SGS har det material som krävs för arbetet. I rollen har du många olika kontaktytor, både via mail och telefon, med både svensk- och engelsktalande grossister, transportörer och företag. Utöver detta kommer du också vara behjälplig i upphandlingar bland leverantörer främst nationellt, men du kan också få tillhandahålla data och information för upphandlingar globalt. I rollen ingår även visst arbete med leveranser och beställningar av material som av olika anledningar är försenade eller tillfälligt slut. Du säkerställer då var en transport är, när den kan tänkas komma fram och uppdaterar informationen i system.
Din profil
Vi söker sig som har en eftergymnasial utbildning från universitet eller yrkeshögskola inom inköp. Vi ser gärna att du också har någon form av praktisk erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Detta kan vara från praktik, sommarjobb eller tidigare arbetslivserfarenhet. Du är bekväm med att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift och det är meriterande om du även kan kommunicera på danska eller norska. Du bör även ha en god data- och systemvana, främst i Excel, då detta används mycket i det dagliga arbetet.
Som person tror vi att du som söker är strukturerad, lösningsfokuserad och kommunikativ. Då du har många olika kontaktytor tror vi att du trivs i en social roll, där du också är samarbetsvillig och flexibel då du ibland kommer att behöva ställa om utifrån nya förutsättningar och situationer. Vidare är du analytiskt lagd, ordningsam, kvalitetsmedveten och resultatfokuserad.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare, i detta fall Elvira Derestam (elvira.derestam@clevry.com, +4670-789 34 94). Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)