Inköpare till Siemens sökes!

Inköpare till Siemens sökes!

Arbetsbeskrivning

Till Siemens Energy, i Finspång söker vi nu en Inköpare till Taktiskt inköp på Service.
Supply Chain Management består av funktionerna Logistik, Sälj- och Verksamhetsplanering, Taktiskt samt Strategiskt inköp.

Start: november/december
Ort: Finspång
Uppdrag: Konsultuppdrag

Om företaget

Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan.

Arbetsbeskrivning

Din utmaning består av att förmedla kravspecifikationer med avseende på inköpsrelaterade frågor till våra leverantörer. Du ansvarar för att säkerställa att våra interna såsom externa servicekunder får sitt material i rätt tid, till rätt totalkostnad och till rätt kvalité. Du ansvarar för ett inköpsområde och har ett nära samarbete med de strategiska inköparna. Du kommer att vara länken och den naturliga kontaktytan mellan marknadsteamen, Serviceverkstaden, projektledning, konstruktion och dina operativa inköpsområden.

Vilka är mina arbetsuppgifter?

* Analysera det tekniska och kommersiella "scope of supply"
* Genomföra RFQ analyser
* Administrera beställningar, hantera ordererkännanden, fakturering och leveransbevaka
* Leverantörsförhandlingar (koordinering med ansvarig för avtalen)
* Proaktivt följa upp och rapportera leverantörens leveransförmåga
* Stödja och samarbeta med såväl taktiska som strategiska inköpare gällande leverantörsutveckling i Finspång
* Medverka i det strategiska inköpsarbetet exempelvis kostnadsreduktionsaktiviteter och delta i tvärfunktionella inköpsteam
* Aktivt medverka i arbetet med att effektivisera våra processer


Vad krävs av mig?

* Relevant högskoleutbildning (civilingenjör, logistikprogrammet) eller motsvarande
* Du har lätt för att samarbeta över funktionsgränserna och inom inköpsfunktionerna
* Ett resultatorienterat arbetssätt med starkt driv.
* Affärsmannaskap och en förmåga att kunna se helheten.
* Goda språkkunskaper i engelska

Meriterande erfarenheter
* Tidigare erfarenhet från inköp eller kommersiellt arbete
* Kunskap i SAP och Excel



För denna tjänst lägger vi även stor vikt vid social kompetens med hög nivå av kundfokus både externt och internt.

Som person är du driven och resultatorienterad där du ständigt arbetar för att nå dina mål och utvecklas i ditt arbete.

Vårt erbjudande

Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvariga Talent Acquisition Specialist Elin Lannerström på elin.lannerstrom@se.experis.com vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Experis

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2020
  • Ansök senast: 10 november 2020

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024