OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst 1 års arbetslivserfarenhet som inköpare, erfarenhet av operativt inköp i inköpssystem samt goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift? Då kan det vara dig vi söker!
Om uppdraget
Nu söker vi en inköpare till Solna. Uppdraget är på heltid och förväntas starta omgående och sträcker sig hela 1 år framåt. På grund av pandemin kan det inledningsvis bli aktuellt att arbeta hemifrån, men du ska kunna arbeta på plats om det krävs.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med inköp som innebär att genomföra avskaffning på operativ nivå utifrån upphandlingslagstiftning. Du kommer att hantera och analysera inköpsbehov i samarbete med verksamhetens beställare och genomför anskaffning genom direktupphandling, förnyad konkurrensutsättning och avrop från ramavtal. Du kommer även att genomföra förenklade upphandlingar. I uppdraget ingår vidare att, i dialog med verksamhetens beställare, skriva förfrågningsunderlag, ställa krav, utvärdera anbud samt följa upp och sammanställa urvalsprocessen inför tilldelning och avtalstecknandet. Visst administrativt arbete som t.ex. diarieföring/arkivering av handlingar ingår även i arbetsuppgifterna. Arbetet utförs i huvudsak i verksamhetens inköpssystem UBW (fd.Agresso) ehandel och upphandlingsverktyg Visma Tendsign. Konsulten kommer arbeta teambaserat och ha nära kontakt med Inköpsenhetens strategiska inköpare och kategoriledare
Dina kvalifikationer
- Gymnasieutbildning
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet som inköpare
- Erfarenhet av operativt inköp i inköpssystem och/ eller upphandlingsverktyg
- Goda kunskaper i MS Office
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Det är meriterande om du har
- Under de fem (5) senaste åren avlutat eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller juridik. Med eftergymnasial utbildning inom inköp avses utbildning från yrkeshögskola/yrkesutbildning på minst två (2) år.
- Minst två (2) eller fler års aktuell erfarenhet av arbete med inköp/upphandling. Med aktuell erfarenhet avses erfarenhet från de två (2) senaste åren
- Ha aktuell kunskap om lagen om offentlig upphandling. Med aktuell erfarenhet avses erfarenhet från de två (2) senaste åren
- Erfarenhet av att ha genomfört avrop genom förnyad konkurrensutsättning i ett upphandligssystem, under de två (2) senaste åren
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Sebastian Ragnarsson på Sebastian.Ragnarsson@bemannia.se eller på 070-175 97 00.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson