Inköpare till spännande företag i södra Örebroregionen!

Inköpare till spännande företag i södra Örebroregionen!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet inom inköp och redo för nytt uppdrag? Har du dessutom goda kunskaper inom SAP? Då kan det vara dig vi vill komma i kontakt med! Just nu söker vi nämligen en Inköpare hos en av våra kunder i den södra Örebroregionen. Uppdraget är på heltid och förväntas starta omgående för att till en början pågå till årsskiftet, med stora chanser till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Inköpare kommer du, inom ramen för företagets attest- och utanordningsinstruktion och under ledning av Inköpschef, arbeta med inköp av material och tjänster enligt fastställda rutiner. Säkerställa att företaget på kort till medellång sikt kan försörja organisationen med produkter och tjänster på bästa sätt utifrån uppsatta mål avseende totalkostnad, kvalitet, miljö, service och tid.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Handlägga löpande inköpsärenden.
• Arbeta aktivt för att minimera inköpens ledtider.
• Upprätta offertförfrågan och bedöma offerter med hänsyn till mål, pris, kvalitet, leveranstid osv.
• Utföra arbetet med beaktande av inköpsavdelningens rutiner och instruktioner.
• Arbeta för att nå inköpsmål

Vidare ingår det att utföra närliggande arbetsuppgifter inom inköpsområdet

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Inköpare söker vi dig med:
• Gymnasieutbildning samt påbyggnadsutbildning inom inköpsadministration, samt ca 2-3 års erfarenhet från liknande arbete.
• Kunskap inom SAP – Inköpsmodul.
• Goda kunskaper i engelska.
• Goda kunskaper i Word och Excel.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2020
  • Ansök senast: 26 oktober 2020

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024