Inköpare till statlig myndighet

Inköpare till statlig myndighet

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetat som inköpare? Har du dessutom tre års arbetslivserfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter? Då är det dig vår kund söker till sin inköpsavdelning för ett uppdrag på ett år med goda möjligheter till förlängning. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som inköpare kommer du att tillhöra inköpsavdelningen och stödja dem med administration av olika slag samt inköpshanteringar och förhandlingar. Arbetet innefattar bland annat att:

- Granska handlingar mot ställda krav i förfrågningsunderlag och bedöma om krav uppfylls.
- Hantering av klagomål och avvikelser på tjänst.
- Upprätta sanktioner.
- Dokumenthantering och diarieföring.
- Övrigt förekommande upphandlingsadministration inför tillgängliggörande i webbstöd.

Vem är du?
Vi söker dig som uppfyller följande krav och har:

- Gymnasieutbildning och/eller likvärdig utbildning
- Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som inköpare
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Arbetat med inköpsfrågor i minst 2 år
- Minst 3 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter
- Mycket goda kunskaper i tal och skrift
- Goda kunskaper samt intresse för dokumenthantering

Meriterande är om du har erfarenhet av statlig verksamhet och av LOU eller LOV från inköpande eller säljande organisation, samt har erfarenhet av att arbeta i upphandlingsverktyget Tendsign.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och vi söker dig som är kommunikativ och som tycker om att samarbeta. För att trivas i rollen är du självständig, effektiv och strukturerad med förmågan att sätta kunden i fokus. Vidare är du mål-, lösnings och resultatinriktad.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med beräknad start 11 maj. Du kommer att vara anställd hos oss på Poolia men arbeta hos vår kund. Uppdraget förväntas pågå ett år med goda möjligheter till förlängning på ett år. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på www.poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2020
  • Ansök senast: 26 april 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024