OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som inköpare hos en myndighet i Stockholm? Har du tidigare erfarenhet inom offentlig upphandling? Toppen! Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Just nu söker vi efter dig med erfarenhet som inköpare till en statlig myndighet i Stockholm.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu efter dig som tidigare arbetat inom offentlig verksamhet. I rollen som inköpare kommer du att tillhöra Inköp HR & IT hos myndigheten och arbeta främst med konsultavrop inom lagen om offentlig upphandling. Detta innefattar bland annat arbetsuppgifter inom upphandlingssystemet TendSign, avtalsskrivning samt hela processen gällande konsultavropen.
Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
Hantera hela avropsprocessen kring att utföra framförallt konsultavrop genom förnyad konkurrensutsättning utefter upparbetade rutiner och mallar
Skriva avtal
Göra erforderliga juridiska avvägningar i samband med publicering av avrop, frågor och svar, tilldelning och avtalsskrivning
Krav för tjänsten
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som inköpare/upphandlare
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Kunskap inom lagen om offentlig upphandling (LOU)
Erfarenhet av att självständigt utföra förnyade konkurrensutsättningar mot Kammarkollegiets ramavtal.
Erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet
Förmåga att arbeta med en större mängd ärenden under tidspress
Erfarenhet av att ha arbetat i upphandlingssystemet TendSign
Erfarenhet av diarieföring
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider med planerad start den 21 november och med en uppdragslängd på 3 månader, med möjlighet till förlängning. Placeringsort för uppdraget är hos myndigheten i Solna, med möjlighet till distansarbete.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-11-06. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta oss!
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.