Inköpare till Stockholm Exergi!

Arbetsbeskrivning

Åt Stockholm Exergi söker vi dig som vill ta dig an uppdraget som inköpare! Uppdragets omfattning ät beräknat till 100% och förväntas att starta 24-02-2023 och pågå till och med 31-07-2023 med goda möjligheter till anställning efter uppdragsperioden.

Om Stockholm Exergi
Stockholm Exergi är stockholmarnas energibolag. Dygnet runt, året om, tryggar vi den växande Stockholmsregionens tillgång till värme, kyla, el samt hantering av avfallstjänster. Idag är fler än 800 000 stockholmare och drygt 400 sjukhus, datahallar och andra verksamheter anslutna till fjärrvärmenätet, kopplat till våra värme- och kraftvärmeanläggningar från Högdalen i söder till Brista i norr. Med gemensam kraft driver vi Stockholm framåt med potential att bli världens första klimatpositiva huvudstad.

Uppdragsbeskrivning
Du kommer primärt arbeta på Nordvästra sidan av Stockholm där vi har flertalet kraftvärmeverk. Resor förekommer under veckan inom Stockholm. De två anläggningar där mest fokus krävs är Bristaverket i närheten av Märsta samt Hässelbyverket.

Tillsammans med drift och underhåll säkerställer du att Stockholms Exergi gör sina inköp så effektivt som möjligt. Du söker aktivt nya möjligheter för kostnadseffektivare inköp tillsammans med övriga inköpare. Tillsammans med två inköpsadministratörer (operativa inköpare) hanterar ni inköp för Bristaverket samt Hässelbyverket med tillhörande mindre anläggningar som hör till Nordvästra distriktet. Ni köper allt från entreprenadtjänster till maskiner och utrustning eller att agera som projektinköpare i vissa mindre projekt. Du arbetar i ett nätverk med övriga taktiska inköpare samt ett antal operativa inköpare, dem verkar även i samråd med den centrala inköpsorganisationen.

Stockholm Exergi tillämpar kategoristyrt inköp, den taktiske inköparen behöver därför ta hänsyn till vilka avtal som finns samt säkra efterlevnad av riktlinjerna i kategorin man beställer inom. Du upphandlar inte avtal i rollen förutom lokala serviceavtal. Inom ramen för arbetet skall man arbeta tillsammans med beställarleden för att kunna få fram så tydliga upphandlingsunderlag som möjligt i så lämplig paketering som möjligt, dessa skall sedan i förekommande fall sammanställas i en inköpstrategi som skickas för godkännande innan påbörjad upphandling/inköp.

Tätt samarbete med lokal ledning samt alla beställare är ett måste då deras behov är styrande för alla inköp. Detta är en roll som kräver högt ansvarstagande runt det egna arbetet där man arbetar med en mindre grupp lokalt till vardags och har kollegorna spridda över Stockholm.

Om dig
Du är nyfiken, ansvarsfull, engagerad och vill vara med och skapa en klimatpositiv energiproduktion. Du älskar utveckling och arbetar gärna tillsammans med andra drivna kollegor. Du vågar lyfta problem och utmaningar i verksamheten och arbetar själv aktivt för att du och dina kollegor ska trivas och arbeta ännu bättre tillsammans.

-
Affärsmässig: Förstår och tillämpar affärsmässiga principer. Fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv.

-
Helhetssyn: Du har förmågan att se till helheten och kan därmed ta hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll men agerar alltid i enlighet med vad som är bäst för hela verksamheten.

-
Mål- och resultatorienterad: Du är van vid, samt trivs med, att arbeta mot uppsatta mål med fokus på resultat. Vid förändring av målen ändras även din inriktning i arbetet, ständigt i korrelation till målen.

-
Problemlösande analysförmåga: Du arbetar väl med komplexa frågor och drivs av att analysera och bryta ned problem i sina beståndsdelar. Detta möjliggör för dig att lösa komplicerade problem.

-
Samarbetsförmåga: Du arbetar bra med andra människor, framförallt för att du kan relatera dig till dem på ett lyhört sätt. Du besitter förmågan att lyssna och kommunicera samt löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt.

Körkort och bil är ett krav.

Övrigt
Start: 24-02-2023
Slut: 31-07-2023 med goda möjligheter till anställning
Placering: Stockholm
Omfattning: 100%



Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och fyller därefter i en kravmatris. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Sanna Jurén på 0728978265.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2023
  • Ansök senast: 27 februari 2023

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024