Inköpare till Strängbetong

Inköpare till Strängbetong

Arbetsbeskrivning

Strängbetong är Sveriges ledande stombyggnadsföretag och vår vision är att skapa de vackraste, mest innovativa och hållbara samhällsmiljöerna i Sverige. Vi bygger allt från bostäder och kontor till parkeringshus, hallar och arenor. Strängbetong har idag 950 medarbetare och omsätter ca 2,4 miljarder, vi finns på sju produktionsenheter och elva kontor runtom i Sverige. Huvudkontoret finns i Stockholm. Strängbetong ingår i Consoliskoncernen som har 11 000 anställda och omsätter ca 15 miljarder SEK.

Att jobba hos oss på Strängbetong innebär att arbeta i ett företag med möjligheter att utvecklas och att få både små och stora utmaningar.

Inköpsfunktionen är i ständig utveckling för att möta verksamhetens behov och för att säkerställa att man på ett effektivt sätt bidrar till en positiv framtid för företaget.

Välkommen till ett företag med närhet till besluten, möjlighet att påverka och där gemenskapen är stark.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag!


Om tjänsten
I den här tjänsten ansvarar du för inköpsarbetet fokuserat till specificerade montageentreprenader och stålstommar. Du kommer att ingå i det centrala inköpsteamet inom Strängbetong med kollegor i Örebro, Stockholm och Göteborg. Inköpsarbetet täcker hela landet men ditt fokus kommer att vara projekt främst i region Syd och Mellan.

I ditt arbete driver du upphandlingar i nära samarbete med verksamheten där du inhämtar information för att ta fram en anpassad förfrågan för det som upphandlingen avser. Du säkerställer att förfrågan är komplett och går ut till relevanta leverantörer. Du utvärderar utifrån uppställda krav och ansvarar för avtalsförfarandet.

Du kommer även i samarbete med företagets expert inom stål, att driva arbetet med att ta fram ramavtal med leverantörer inom kategorierna stålstommar och montageentreprenader. Det innebär ett aktivt arbete med att kartlägga marknaden – och hitta optimala lösningar utifrån Strängbetongs behov.

Rollen erbjuder dig stora möjligheter att påverka och ta aktiv del i avdelningens utveckling framåt.

Som del av inköpsorganisationen fungerar du givetvis även som bollplank och stöd i andra inköpsrelaterade frågor.


Vem är du?
Vi ser att du har en relevant utbildning och god vana av strategiskt inköpsarbete både inom och utanför Sverige. Du har gärna några års erfarenhet av entreprenadinköp och erfarenhet från bygg- och anläggning eller fastighetsbranschen är så klart högst relevant. Likväl är utbildning inom dessa områden meriterande. Du bör känna dig bekväm inom entreprenadjuridik och branschens regelverk. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift och har B-körkort.

Vi söker dig som skapar och utvecklar relationer – med både leverantörer och kollegor. Genom långsiktighet och goda samarbeten skapar du förutsättningar för bra affärslösningar. Som person är du sannolikt analytiskt lagd, föredrar ett strukturerat arbetssätt och har förmågan att växla mellan detalj- och helhetsfokus.

Du driver självständigt dina uppdrag med ett tydligt fokus på resultat och deadline. Din kommunikativa förmåga är god och som den lagspelare du är bidrar du till en positiv stämning i gruppen och på arbetsplatsen.

Vi ser gärna att du utgår från kontoret i Örebro men är även öppna för placering vid något av våra andra kontor i Kungsör, Stockholm eller Göteborg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2021
  • Ansök senast: 30 april 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024

25 november 2024