OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sundqvist, ett ”House of Brands” med säte i Göteborg är en generalagentur som förser svenska marknaden med köksredskap inom premiumsegmentet. Sundqvist historia började redan 1963 och har under åren utvecklats till en självklar samarbetspartner när det kommer till köksredskap. Högsta kvalitet och starkt engagemang har alltid varit och är fortfarande centrala begrepp i verksamheten. Återförsäljare för våra varumärken finns inom detaljhandeln och genom restauranggrossister. Idag har vi totalt 9 olika varumärken i vår portfölj och vi är Sveriges ledande experter på japanska knivar.
Vill du vara med på Sundqvist fortsatta framgångsresa och inspirera med varor som sätter guldkant på tiden i köket? Är du vår nästa drömkollega?
OM TJÄNSTEN
Som inköpare hos Sundqvist kommer du att tillhöra en härlig och sammansvetsad grupp. Dina kollegor kommer bestå av fyra personer, en inköpschef med helhetsansvar för inköpsavdelningen, två inköpare som självständigt sköter arbetsuppgifter inom deras område samt en logistiksamordnare. Vi arbetar i en stimulerande arbetsmiljö med högt i tak där variation i arbetsdagen förekommer och nya idéer uppmuntras.
Du kommer att driva inköpsprocessen genom att arbeta med behovsplanering, prognos och operativt inköpsarbete. Då tempot är högt och du som inköpare har en nyckelposition så krävs det att du är på tårna, har hög struktur och gillar att arbeta på detaljnivå.
Du kommer självständigt att sköta dina arbetsuppgifter utefter ditt varumärkesansvar på inköpsavdelningen. Du kommer även att få möjligheten att medverka till utvecklingen av arbetssätt inom inköpsavdelningen i ett växande företag när nya krav ställs.
Du bör vara duktig på att arbeta operativt med inköpsarbete och genom analys, beräkning samt planering ska du driva processen framåt för en optimal varuförsörjning.
I rollen som inköpare kommer du utöver behovsplanering även att:
- Upprätthålla och utveckla goda relationer med globala leverantörer
- Hantera artikeldata, inköpspriser och registerunderhåll i vårt affärssystem NAV
- Hålla uppdaterad information om sortiment och koppling mellan affärssystem och hemsidan
- Vara stöd till säljorganisationen i det löpande arbetet med forecast samt vid kund- & offertförfrågningar
VI SÖKER DIG SOM HAR
- Relevant akademisk examen
- Erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete inklusive behovsanalys och prognostisering
- Goda kunskaper i Excel
- Fördjupad kunskap och några års erfarenhet inom NAV eller annat större affärssystem
- Erfarenhet av inköpsarbete inom internationell handel
- Med lätthet kommunicerar professionellt i både tal och skrift på svenska och engelska
SOM PERSON ÄR DU
- Kommunikativ
- Positiv
- Strukturerad
- Relationsbyggare
- Ansvarstagande
- Analytisk
- Drivande
PRAKTISK INFORMATION
Start: Start snarast möjligt, enligt överenskommelse.
Arbetstider: Heltid, med viss möjlighet till flexibel arbetstid
Plats: Göteborg / Torslanda
Anställning: Tillsvidareanställning - 6 månaders provanställning. Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund.
Hoppas vi fångat ditt intresse, varmt välkommen in med din ansökan senast 2021-10-18. Vi kommer arbeta löpande med intervjuer och urval. Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Vänligen kontakta john@a-hub.se vid frågor kring tjänsten!