OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder dig möjlighet att vara med i Svevias positiva utveckling. Du är välkommen till ett ungt bolag som erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete med bra anställningsförhållanden i en verksamhet med stora utmaningar och utvecklingsmöjligheter.
I Svevia blir du delaktig i vårt arbete kring ett hållbart företagande. Genom att vi tror på sunda affärer kan vi bibehålla tillit och vara en trygg affärspartner. Genom att vi tar hand om miljön och klimatet kan vi långsiktigt bygga och underhålla vägar där människor tar sig fram på ett säkert sätt. Det är viktigt för oss att du delar våra värdeord trovärdig, omtänksam, nytänkande och affärsmässig.
Division Drift inom Svevia arbetar med drift och underhåll av gator och vägar, broar, VA-anläggningar, parker och grönytor, samt mindre anläggningsarbeten. Vi söker nu en inköpare till Drift Västerås och Drift Uppsala med placering i Västerås eller Uppsala.
Tjänsten:
Som inköpare ska du självständigt driva och arbeta med inköpsfrågor inom vår verksamhet. Arbetet kommer i första hand att vara inriktat mot en arbetschefsgrupp där du stödjer platschefer i det inköpsarbete som är kopplat till enskilda projekt/uppdrag.
Det formella ansvaret för att inköpsmål uppnås ligger hos arbetschefen, och inköparens ansvar är att tillsammans med arbetschef se till att aktiviteter utförs så att målen nås.
Du ansvarar för upphandling av varor, tjänster och entreprenader i enlighet med gällande riktlinjer för inköp. I rollen ingår att ha god kännedom om branschen och marknaden, teknik och leverantörer, samt förmåga till planering och uppföljning.
Kvalifikationer:
Vi vill att du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande. Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att arbeta med inköp inom bygg- och entreprenadbranschen eller hos leverantörer till branschen. Du är en van förhandlare och har erfarenhet av att formulera inköpsavtal. Kunskaper inom avtalsrätt är ett krav. Genom dina tidigare erfarenheter har du god inblick i entreprenadbranschen alternativt åkeribranschen och du har ett gediget intresse av att göra affärer.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är öppen, engagerad, kommunikativ och har god samarbetsförmåga och hög integritet. Dessutom kan du arbeta självständigt, är kreativ och affärsmässig och tar en drivande och utvecklande roll i våra inköpsfrågor. Vi förutsätter att du har körkort samt god PC-vana.
Ansökan:
Märk Ansökan med föredragen placeringsort. Sista ansökningsdag är 2014-02-28 men urval sker löpande. Tillträde sker under våren, dock senast 2014-04-30.
Närmare upplysningar lämnas av inköpschef Michael Nordenhög, 010-458 10 30 eller HR-specialist Viktoria Berg 08-404 10 28. Våra fackliga företrädare är Tommy Lovened (Sveriges Ingenjörer) och Christer Dahlberg (ST/OFR ). Samtliga nås via vår växel 08-404 10 00.
Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Helmbäck
040-28 79 23
Johan Thuresson
070-334 46 74
Pernilla Haapalahti
+46 08 764 23 18
Kajsa Hembäck
040-287923
Leif Erlandsson
0611-442 62, 070-600 71 51
Kajsa Helmbäck
040-28 79 83
Pernilla Haapalahti
+46 8 764 23 18
Christine Gadd
036-15 14 28
Petra Fristedt, HR-avdelningen
08-764 23 14
Petra Fristedt, HR-specialist
08-7642314