Inköpare till Telge AB

Arbetsbeskrivning

Poolia PRESENTATION Poolia i Södertälje söker för Telge AB:s räkning en inköpare. Tjänsten är ett konsultuppdrag med tillträde omgående och beräknas pågå till oktober-08. Uppdraget kan övergå till en fast tjänst hos kunden. ARBETSUPPGIFTER Du ska ansvara för upphandling av entreprenader. I uppgiften ingår att genomföra behovs-, leverantörs-, marknads- och totalkostnadsanalys. Att följa upp avtal och leverantörer ligger också inom ditt ansvarsområde. Arbetet ska bedrivas i tvärfunktionella grupper. UTBILDNING/ERFARENHET Du har högskole- eller universitetsutbildning eller motsvarande (dokumenterad utbildning) och erfarenhet av projektledarskap och inköp. Meriterande är erfarenhet av LOU. Som person är du/har du: - strukturerad och metodisk - positiv med stor social kompetens - förmåga att kommunicera, förankra och sälja in ideer till övriga avdelningar - förmåga till strategisk helhetssyn - förmåga att driva frågor och att visa resultat. FÖRETAGSPRESENTATION Telgekoncernen består av moderbolaget Telge AB och tio dotterbolag. Våra verksamheter omfattar bostäder, kommersiella och offentliga fastigheter, energinät, återvinning, städning, hamn, VA, krafthandel, elförsörjning och Science Center. Totalt är vi drygt 800 medarbetare och koncernen har en omsättning på cirka 3 500 mkr. I moderbolaget har vi samlat stabsfunktionerna ekonomi, information, inköp, IT, miljö och personal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 29 maj 2008
  • Ansök senast: 12 juni 2008

Postadress

None
., .

Liknande jobb


9 januari 2025

9 januari 2025

Operativ inköpare

Operativ inköpare

9 januari 2025

9 januari 2025