OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är utbildad inom inköp och med erfarenhet av inköpsprocessen. Här får du möjlighet att ta nästa steg i karriären och vidareutveckla dina kunskaper inom området. Hos vår kund erbjuds du en bred roll inom inköp med varierande arbetsuppgifter där du tillhör en organisation som värdesätter utveckling och god arbetsmiljö. Sök tjänsten redan idag då vi tillämpar löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Som inköpare kommer du tillhöra ett team om 7 andra personer som förutom inköp har arbetsuppgifter inom produktionsplanering och logistik. Tjänsten kommer att innebära operativt inköp, vilket är en roll du delar med en kollega i teamet. Gruppen har en bra mix av olika personligheter med ett öppet arbetsklimat där alla kan framföra sina åsikter och önskemål med fokus på utveckling.
Utöver inköp kommer rollen även att innebära en del administrativa uppgifter som i dagsläget hanteras i gruppen. Reklamation är ett exempel på en sådan uppgift. En vanlig arbetsdag är varierande, det händer mycket och i rollen som inköpare kommer du hantera flera arbetsuppgifter parallellt.
Du erbjuds
* En arbetsplats med högt fokus på medarbetaren där anställda beskriver arbetsplatsen som trivsam med god sammanhållning
* En meriterande inköpstjänst där du får med dig bredden och god erfarenhet att bygga ditt CV
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer att vara anställd hos Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
ARBETSUPPGIFTER
* Bevakning av beställningsbehov
* Bevakning av leveranser och ersättningsleveranser
* Lägga beställningar och följa upp
* Administrativa uppgifter
VI SÖKER DIG SOM
* Har eftergymnasial utbildning inom inköp eller liknande
* Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, exempelvis genom praktik/sommarjobb eller 1-3 års erfarenhet efter studierna
* Har systemvana av något affärssystem
* Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Det är meriterande om du:
* Har arbetat med Oracle då det är detta affärssystem som vår kund använder sig utav
* Har erfarenhet av inköp från ett tillverkande företag
Det är av stor vikt att du snabbt kan komma in i rollen varav vi söker dig med utbildning inom området samt med god förståelse för inköpsprocessen. Du har tidigare systemvana och trivs med att arbeta självgående.
Som person är du
* Ansvarstagande
* Självgående
* Innehar god samarbetsförmåga
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Mölndal, Göteborg
* Lön: Timbaserad månadslön
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231