OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inköpare till Trafikförvaltningen
Inköpsverksamheten på trafikförvaltningen är inne i en spännande utvecklingsfas och behöver nu stärka upp teamet med två vassa Konsultinköpare.
Vi söker dig som vill vara med på denna förändringsresa och som har ett stort intresse av inköp!
Om tjänsten
Som Konsultinköpare är du ansvarig för trafikförvaltningens avrop av främst tekniska konsulter och du får även medverka i kravställningsarbetet. Avrop av konsulter sker i olika former beroende på konsultbehovets karaktär och du som Inköpare kommer att vara beställarens första kontakt när en konsult ska anskaffas. Du leder och stöttar interna beställare genom avropsprocessen, huvudsakligen, för vårt ramavtal för konsultförmedlartjänster. Du kommer även att få delta i verksamhetsutvecklingsinitiativ för att förbättra och effektivisera konsultförsörjningen.
Du får bland annat jobba med:
- Medverka i utformandet av uppdragsbeskrivningar och krav tillsammans med beställaren från verksamheten
- Sammanställa och granska avropsunderlag och skicka till konsultförmedlaren
- Leda arbetet med att besvara frågor kring uppdraget och kravspecifikationen under anbudstiden
- Verifiera konsultförmedlarens utvärdering, anbud och föreslå kandidat
- Stödja beställare i frågor om förlängning- och utökningsoptioner av konsultavtalen inklusive bevakning av frister
- Stödja beställare vid önskemål att byta ut konsulter i pågående avtal Stödja beställare att avbeställa konsultuppdrag
- Stödja beställare att reklamera arbete i befintliga konsultuppdrag
- Administrera konsultinköpen samt ta fram underlag/statistik vid önskemål via konsultförmedlarens konsultanskaffningssystem.
Vad vi söker efter
För att trivas i rollen som Konsultinköpare behöver du ha intresse för upphandlings- och inköpsfrågor. Som person har du en kommunikativ förmåga och kan planera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är resultatinriktad och gillar att jobba mot uppsatta mål samtidigt som du har en god problemlösningsförmåga. Du är serviceinriktad och kan hantera olika typer av beställare beroende på deras personlighet och kompetens inom området.
Vidare har du:
- Akademisk utbildning inom relevant område, YH-utbildning inom Inköp eller motsvarande kunskaper genom tidigare arbetslivserfarenhet kopplat till området
- Minst ett års erfarenhet som inköpare/upphandlare inom offentlig verksamhet eller privat verksamhet
- Goda kunskaper i svenska
Det är meriterande om du även har:
- Erfarenhet inom LOU och/eller LUF
- Erfarenhet av att stötta beställare i konsultinköp, kravledning och kravställning
- Kunskap inom segmentet tekniska konsulter
- Kunskap om utvärderingsmodeller som applicerats i genomförda anskaffningar kopplat till LOU/LUF eller inom konsultinköp
Startdatum enligt överenskommelse.
Vad vi kan erbjuda dig
Enligt våra medarbetare är vår samlade kompetens och det gemensamma engagemanget utmärkande för vår verksamhet. Tillsammans bidrar vi till Stockholms samhällsutveckling genom att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2,3 miljoner invånare. Vårt uppdrag – den gemensamma resan.
Arbetsmiljö och hälsa är viktigt för oss. Årligen erbjuds hälsoundersökning och friskvårdsbidrag. Hälsospåret, vår friskvårdssatsning, innehåller en rad olika hälsofrämjande aktiviteter. SL-kort är en annan uppskattad förmån hos oss.
Huvudsaklig arbetsplats och självklar mötesplats är kontoret på Västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken. Beroende på arbetsuppgifter och verksamhetsbehovet finns möjlighet att varva kontorsarbete med att arbeta hemifrån.
Information och ansökan
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Andreas Lundgren, tfn 070-786 37 16. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Charlotte Christensen, tfn 070-786 40 70. Vi använder tester för att säkra objektiva bedömningar i samband med urval. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Endast CV önskas.
Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande. Sista ansökningsdag är 30:e November. Vi ser fram emot din ansökan!
Webb och sociala medier
För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida https://sll.varbi.com/center/tool/position/426147/edit/tab:2/sll.se/tfjobb. Du hittar oss också på https://www.linkedin.com/company/trafikforvaltningen-region-stockholm.
#LI-Hybrid
Vi är stolta samhällsutvecklare. Med kompetens och engagemang tar vi Stockholm och kollektivtrafiken framåt. Vi ansvarar för SL, Waxholmsbolaget, Färdtjänsten och Spårvägsmuseet och tillsammans utvecklar vi en trygg, attraktiv och tillgänglig kollektivtrafik för nära 900 000 resenärer. Följ med oss på resan!
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
https://www.regionstockholm.se/jobb