OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en inköpare som vill vara en del av vårt fantastiska team! Här får du möjlighet att kompetensutvecklas tillsammans med erfarna medarbetare i en utvecklingsinriktad miljö. Är det dig som vi söker?
Upphandlingsenheten tillhör Serviceförvaltningen och ska bidra till största möjliga nytta för Eskilstuna kommuns invånare genom att hjälpa kommunens verksamheter att göra smarta, kostnadseffektiva och hållbara inköp av produkter och tjänster. På upphandlingsenheten arbetar vi med strategiframtagning, upphandling, uppföljning och hållbarhet i hela inköpsprocessen och vi har också ansvar för kommunens e-handel.
Här kommer du till en arbetsplats med härligt arbetsklimat med många kompetenta kollegor. Vår arbetsgrupp består av enhetschef, två inköpare, elva upphandlare, inköpscontroller, e-handelsförvaltare, hållbarhetssamordnare, produktsamordnare och administratör. För dig som vill finns det stor möjlighet till kompetensutveckling och kliv i karriären.
Vi sitter nära resecentrum i Eskilstuna med goda möjligheter att pendla för den som önskar. Eskilstuna kommun som arbetsgivare erbjuder en rad förmåner som t ex flexibel arbetstid, möjligheter till distansarbete, löneväxling och friskvårdsbidrag. Du kan läsa mer om dessa här: https://jobb.eskilstuna.se/jobb/vart-erbjudande/vart-erbjudande/vara-formaner
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som inköpare arbetar du med att:
• Förbereda och genomföra upphandlingar av såväl varor och tjänster, främst direktupphandlingar.
• Genomföra mindre utredningar som förberedelser till direktupphandlingarna för att komma fram till hur upphandlingarna ska göras.
• Vara ett stöd till kunderna i kommunens samtliga förvaltningar rörande direktupphandling.
• Bidra till utvecklandet av kommunens inköps- och upphandlingsarbete.
• Ta fram och genomföra utbildningar. Rutinframtagning och uppföljning ingår också i tjänsten.
• Driva kommunens nätverk med förvaltningarnas inköpssamordnare och ge stöd och råd till dem i inköpsfrågor.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik, alternativt liknande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet.
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av inköp och/eller upphandling i offentlig verksamhet.
• Läst specifika kurser inom området om lagen om offentlig upphandling.
• Läst kurser inom inköp eller logistik.
Dina personliga egenskaper har stor betydelse och för att du ska trivas i rollen är det viktigt att du är utåtriktad person med god förmåga att knyta kontakter och att samarbeta. Du har ett affärsmässigt och lösningsfokuserat arbetssätt samt förmågan att på ett självständigt sätt driva ditt arbete framåt. Du är även noggrann och analytisk. Du trivs att arbeta i en serviceorganisation där det ställs krav på lyhördhet, ödmjukhet och god kommunikation.
Låter uppdraget intressant? Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
ÖVRIGT
Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.
Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.
Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.