Inköpare till Uppsala Universitet

Inköpare till Uppsala Universitet

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en Inköpare till Uppsala Universitet. Uppdraget är heltid med start 13 mars och löper fram tills 16 september med chans till förlängning. Detta är ett konsultuppdrag och du blir anställd av oss på Dreamwork.

Mer om tjänsten
Dina arbetsuppgifter kommer bestå av olika inköpsfrågor i Uppsala universitets centrala inköpsorganisation.
Arbetet innebär i stor utsträckning att ge support till beställare inom organisationen som beställer produkter i ett e-handelssystem, Wisum. Inkommande ärenden hanteras i ett ärendehanterings-system, Easit. Många av de inkommande frågorna från beställare hanteras genom kontroll av uppgifter i universitetets avtalsdatabas, Kommers.

Följande arbetsuppgifter är vanliga i de olika systemen:
Wisum - Ge support, fritextsökning, Katalogträd, lägga upp leverantörer och läsa in filer, ge behörigheter, enhetsuppföljning, register, FAQ, svara på inköpsfrågor, svara på frågor gällande funktioner i Wisum.
Easit- användning av Easit, hantera skriftligt engelska i systemet.
Kommers- Söka avtal samt ge information till beställare, Allmän info om avtal såsom betalningsvillkor, ångerrätt, returvillkor och garantihantering.

Vidare innebär tjänsten adresshantering, fakturainläsning och sökande av olika uppgifter på olika leverantörers hemsidor. Dina kontakter kommer vara på telefon och mail med anställda inom universitetet och med leverantörer.
Arbetet kan genomföras på distans men under introduktionsperioden behöver du finns på plats fysiskt några dagar i Uppsala.


Din profil
• Vana vid e-handelssystem
• Erfarenhet från arbete vid myndighet eller universitet
• Erfarenhet att arbeta i ett ärendehanteringssystem
• Grundläggande kunskaper i LOU och avtalsfrågor
• Goda kunskaper i Excel (prisfilsinläsningar)
• Goda kunskaper i systemadministration i e-handelssystem, helst Wisum
• Vana vid många leverantörskontakter
• Vana vid täta beställarkontakter
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift



Ansökan
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2022
  • Ansök senast: 1 mars 2022

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

Operativ inköpare till Göteborg

Operativ inköpare till Göteborg

25 november 2024