OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en universitets- eller högskoleexamen inom teknik, ekonomi eller logistik och tidigare erfarenhet av inköp? Trivs du i en analytisk och kommunikativ roll? Då är det dig vi letar efter! Vi söker just nu en inköpare för uppdrag till vår internationella och välkända kund i Västerås. Uppdraget är på heltid och förväntas starta omgående för att pågå till slutet av juni 2022, med chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!
Om tjänsten
Som operativ inköpare kommer du att spela en viktig roll för att säkerställa materialtillgänglighet och förbättra prestanda från vår globala leverantörsbas till fabriken i Västerås. Du kommer ansvara för att spåra materielleveranser från leverantören samt identifiera, hantera och förhindra kort- och långvarig materialbrist från leverantörer. Du kommer arbeta med att säkra leverantörskapacitet och flexibilitet för att möta marknads- och produktionsprognoser samt övervaka leverantörens prestanda. Vidare kommer du utveckla och leda handlingsplaner tillsammans med leverantörer och kategoriteam för att förbättra leverantörers prestanda samt hantera och utveckla lagerstrategier för att optimera balans mellan servicenivå, flexibilitet och lageromsättning. I arbetet kommer du ha ett nära samarbete med leverantörer och kategoriteam samt kommunicera nära med avdelningar som produktionsplanering och försäljning.
Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som inköpare behöver du
• Universitets- eller högskoleexamen inom teknik, ekonomi eller logistik.
• Arbetslivserfarenhet av upphandling, inköp, materialplanering, lagerplanering eller liknade relevanta områden.
• Flytande kunskaper i engelska såväl som svenska
• Erfarenhet av SAP och MS Office: Excel
Du är analytisk och har utmärkta kommunikations- och prestationsförmågor. Vidare tror vi att du är målinriktad och arbetar strukturerat för att lösa problem och leverera till uppsatta mål.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02