OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en positiv person som är lösningsfokuserad, analytisk och strukturerad?
Då ska du söka denna tjänst!
Concept Träningsredskap AB och systerbolaget Eurosport Fitness AB söker just nu en inköpare av träningsredskap.
Arbetsuppgifter:
I rollen som inköpare kommer du ingå i ett team om fem personer och vara placerad på Torsvik. Huvudansvar kommer att vara inköp från Asien, främst Kina och Taiwan. Man kommer att jobba med samordning av inköp och har möjlighet att vara med och utveckla inköps strategin.
Övriga arbetsuppgifter är:
• Hantera beställningar och leveransbevakning
• Identifiera nya leverantörer, ta in offerter och utvärdera olika leverantörer
• Se till att det operativa inflödet av produkter som bolagen behöver löper
• Administration och kvalitetskontroll
• Upprätta inköps och leveranspriser
Om företagen
Concept Träningsredskap AB är Sveriges största leverantör av träningsredskap. De är cirka 30 anställda placerade från Skellefteå i norr till Helsingborg i söder med huvudkontor i Jönköping. Med sitt nya moderna centrallager i Jönköping är de redo att ta hand om sina kunder var behovet än dyker upp. Concepts kunskap om och inom träningsprodukter är till god nytta för deras kunder.
Drivkraft, Kundfokus, Kunskap och Passion har ända sedan starten 1993 varit Concepts ledord, och de är lika aktuella idag.
Tjänsten kommer att vara delad mellan Concept Träningsredskap AB och systerbolaget Eurosport Fitness AB.
Eurosport Fitness AB är en komplett leverantör av träningsutrustning. Bolaget tillhandahåller allt från omklädningsskåp, styrkemaskiner, cardioutrustning till hantlar och stretchmattor. Affärsidén är att kunden bara ska behöva en säljare och ett företag att ha kontakt med både i planeringsstadiet som i inköpsprocessen, leveransen och efterservicen. Bolaget hjälper sina kunder med planering, ombyggnad, finans och utbildning kring produkter kopplade till gym och träning. Kunderna utgörs av allt från mindre företagsgym till stora gymkedjor.
Vem är du?
Personliga egenskaper för att lyckas i tjänsten är att man har ett lugnt tillvägagångsätt, är stresstålig och en vilja att ha mycket ansvar. Vi ser väldigt gärna att man kommer till sitt arbete med glädje och ett härligt humör.
Skallkrav:
• Minst gymnasieutbildning inom relevant område alt erfarenhet från arbete med inköp
• Goda kunskaper i Excel
• Svenska och engelska flytande i tal & skrift
Meriterande:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller inköp
• Erfarenhet från arbete med inköp
• Erfarenhet av Visma eller annat likvärdigt system
Om Framtiden:
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor:
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Ort: Värnamo
Lön: Enligt överenskommelse
Befattning: Heltid
Arbetstider: 08 – 16.30
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996