OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Venue Retail Group är en ledande aktör inom väskor, skor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt 125 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Accent, Morris, Rizzo samt avdelningar på NK med ett utbud av egna och externa varumärken
Inköpare Travel Essentials
Vi söker nu en Inköpare till vårt reskoncept inom NK Travel Essentials, Accent och Morris. I rollen som Inköpare hos oss ansvarar du, tillsammans med Planner och Inköpsassistent, för vårt sortiment av resväskor, weekend bags och övriga reserelaterade produkter och tjänster.
Som medarbetare hos oss blir du en del av ett gäng med ett stort engagemang och ett starkt driv mot målet att hitta den ultimata lösningen för vår målgrupp ”People on the move with Function & Style”
Dina arbetsuppgifter;
• Utveckla vårt sortiment och hålla koll på de senaste trenderna inom Travel
• Förhandla och orderlägga till våra leverantörer enligt bolagets strategier
• Budgetansvar för dina grupper i enlighet med bolagets strategier sortimentsdirektiv
• Säkerställa att vårt sortiment motsvarar våra kunders nuvarande och framtida behov
Vi ser att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med Inköp och gärna inom konceptet Travel. Du älskar att resa och ser detta som en ständig inspiration till produktutveckling. Vi söker dig som har förståelse för hela affären och ser det som en självklarhet att tillfredsställa våra kunders behov av både stil och smart funktion. Du är vidare en vass förhandlare på både svenska och engelska och brinner för att lösa de utmaningar som resandet kräver.
Du är en positiv person som gillar att göra bra affärer, du förstår att förändring är en del av vår verksamhet och du ser service som en självklarhet både internt och externt. Då retail är detail gillar du ordning och reda och inser att en viss administration är en del av ditt uppdrag. Du gillar att tala inför publik och har stor kreativ förmåga. Du bidrar med en positiv inställning till en trivsam arbetsplats. Med en känsla för det ”digitala” och kunskaper inom hela Office paketet skapar du ständigt lösningar och förbättringar i allt du gör.
Förutom att vi tillämpar kollektivavtal så erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, roliga personalfester och cirka 50 trevliga kollegor i våra fina lokaler på huvudkontoret i Stockholm. Tjänsten är en heltidstjänst med start så snart som möjligt och du kommer att rapportera till Inköpsschef.
Varmt välkommen med din ansökan senast 2018-07-24. Intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sabina Söderlund
VenueRetail Group