Inköpare / upphandlare till Stockholm

Inköpare / upphandlare till Stockholm

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en inköpare / upphandlare till en ny spännande roll hos Södertörns brandförsvarsförbund i Stockholm. Sök redan idag!

Södertörns brandförsvarsförbund går nu in i en ny fas och är i behov av att tillsätta en strategisk inköpare, upphandlare till en ny spännande roll på Södertörn. Har du tidigare erfarenhet av rollen som inköpare samt mycket god erfarenhet av offentlig upphandling? Skulle du trivas i en organisation som präglas av en familjär känsla och där samarbete och arbetsglädje står högt på agendan? Då är det dig vi söker! Läs mer och sök tjänsten redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Vi är Sveriges mesta räddningstjänst. Vi har ett samhällsansvar som vi gillar och vi tar vårt uppdrag ett steg längre. Vi gör alltid lite mer än vad som förväntas av oss, strävar alltid mot att göra vårt bästa och med glädje delar vi med oss av vår kunskap. Vi arbetar alltid utifrån att de vi möter, verkar för och samarbetar med ska uppleva den bästa, tryggaste och säkraste servicen i en miljö som präglas av tillit. Ett hållbart samhälle är det bästa samhället och det skapar vi tillsammans.

I rollen som inköpare och upphandlare erbjuder vi dig att bli en del av en stark gemenskap och bidra till att vi tillsammans kan fortsätta skapa trygghet och säkerhet för de människor vi dagligen möter i samhället.

Här erbjuds du en tjänst där du självständigt får planera och genomföra upphandlingsprojekt i samverkan med den övriga verksamheten. Du kommer också utgöra en viktig del i det fortsatta arbetet med att bygga upp rutiner och arbetssätt inom området inköp och upphandling. Denna tjänst innebär många kontaktytor och en stor del av ditt arbete innebär även att skapa ett starkt nätverk samt bygga goda relationer mellan räddningstjänsterna, leverantörer och kommunerna.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

• självständigt arbeta med alla delar i inköps- och upphandlingsprocessen 
• arbeta brett med inköp främst av fordon och material men även av tjänster inom alla typer av avtalsområden
• som projektledare eller som en del av en styrgrupp vara delaktig i alla delar i upphandlingsprocessen i nära samarbete med verksamheten.

bevaka befintlig avtalsportfölj och vara stöd, rådgivare och kvalitetsgranskare i upphandlingsjuridiska och avtalsrättsliga frågor


bevaka lagstiftningen inom upphandlings- och avtalsområdet, arbeta med förbättringsarbeten samt skapa styrdokument

• utbilda i upphandlingsregler samt aktivt medverka i att utveckla upphandlingsarbetet
• analysera och sammanställa utfallet av inköp- och upphandling

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

I denna roll kommer du självständigt men i nära dialog med ekonomichefen ansvara för inköps- och upphandlingsarbetet. Du kommer närmast att rapportera till ekonomichefen och tillsammans med ytterligare tre kollegor inom ekonomi utgöra en del av ekonomiavdelningen.

Du blir också en del av en verksamhet där medarbetarna är engagerade och där vi tillsammans bidrar till att skapa samhörighet och delaktighet. Att det skall vara roligt att gå till jobbet och att skratta tillsammans ser vi som en självklarhet. 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Du arbetar må-to 07.30-16.30 fred 07.30-15.00 med möjlighet till flextid. Tjänsten är placerad i trevliga lokaler med närhet till goda kommunikationer.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har en inköpsutbildning från yrkeshögskola eller motsvarande utbildning. Du kan också ha en akademisk utbildning inom juridik eller ekonomi alternativt motsvarande erfarenhet från arbetslivet. 

Du har tidigare arbetat i en roll som inköpare och upphandlare och har självständigt genomfört upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar enligt lagen om offentlig upphandling (LOU). 

För att lyckas i tjänsten är det viktigt att du är handlingskraftig och kan prioritera i vardagen. Du trivs i en roll med eget ansvar och driver självständigt upphandlingsarbetet framåt. Som person är du resultatinriktad, analytisk och har en god förmåga att arbeta strukturerat. Viktigt för att lyckas i rollen är även att du har god samarbetsförmåga, är kommunikativ och trivs i en bred verksamhetsnära roll samt brinner för att arbeta både strategiskt och operativt.

Meriterande för rollen rollen är projektledning och förhandlingsvana. Har du tidigare erfarenhet av TendSign eller något annat upphandlingssystem är även detta meriterande. Ett krav för rollen är dock att du har god systemvana och erfarenhet av office paketet, specifikt Excel. Då tjänsten innebär avtalshantering och många kontaktytor är även svenska i tal och skrift ett krav för rollen.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 mars 2021
  • Ansök senast: 3 april 2021

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024