Inköpare, Västmanland

Inköpare, Västmanland

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du få chansen att arbeta som inköpare på ett spännande bolag som är inne i sin tillväxt och utvecklingsresa? Då kan denna tjänst vara något för dig. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Denna kund har idag sitt säte i Köping och är cirka 70 anställda, efter sommaren ska företaget flytta till nya lokaler i Västerås. Bolaget arbetar med kundanpassade medicinska produkter för bland annat diagnostik. 

Ansvarsområden
Som inköpare kommer du bland annat att: 
• Inventera och köpa in förbrukningsmaterial och kemikalier till produktionen
• Utföra inköp av material, service och utrustning efter önskemål från avdelningschefer
• Daglig kontakt med leverantörer angående priser, material, leveranstider och ordrar.
• Kontera leverantörsfakturor på det material som inköparen har köpt

Kvalifikationer
Vi söker en person som ska arbeta löpande med inköp till produktionen. Du behöver vara servicemedveten samt kunna hålla många bollar i luften. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och söker efter en person som har lätt att samarbeta med såväl kollegor som leverantörer. Noggrannhet och ett strukturerat arbetssätt är viktiga egenskaper för att kunna hantera rollen som inköpare.

Kvalifikationer:
• Du ska ha gymnasieutbildning inom relevant område samt gärna en eftergymnasial utbildning inom inköp eller motsvarande.
• Erfarenhet av inköpsarbete är ett krav.
• Arbete med avtal och förhandlingar med leverantörer är meriterande.
• Språkkunskaper: flytande svenska och engelska i tal och skrift.
• Goda datorkunskaper inom Office samt lämpligt affärssystem/inköpssystem.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
Senaste ansökningsdag 2020-02-18, urval och intervjuer kommer att ske löpande. 
Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Ebba Jonasson, ebba.jonasson@randstad.se



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2020
  • Ansök senast: 18 februari 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


9 januari 2025

9 januari 2025

Operativ inköpare

Operativ inköpare

9 januari 2025

9 januari 2025