Inköpare - vikariat

Inköpare - vikariat

Arbetsbeskrivning

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet
Vill du vara med att genomföra och samordna myndighetens inköp tillsammans med duktiga och erfarna kollegor? Då är det här en tjänst för dig. Inköpsenheten är ett team som idag består av sex upphandlare, sex inköpare, en strateg och en chef för enheten, som i nära samarbete med kollegor i övriga verksamheten genomför affärsmässigt bra inköp.

Tjänsten är placerad på myndighetens huvudkontor i Norrköping där merparten av enhetens medarbetare är placerade, fem medarbetare är placerade i Örebro. 

Vi kan erbjuda ett spännande, intressant och roligt jobb och du är aldrig ensam. Vi är engagerade och har varierande arbetsuppgifter.  

Vårt mål är att medarbetarna ska utvecklas och vi samarbetar för att ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid.

I rollen som inköpare kommer du genomföra och medverka vid de inköp och, till viss del, upphandlingar som genomförs på myndigheten. Vi driver många större avrop och upphandlingar samt har spännande utmaningar framför oss.

Under 2021 fortsätter vi att utveckla vårt arbete med kategoristyrda inköp, bl a genom kartläggning, förankring samt ökad förståelse och ökat intresse för arbetssättet kategoristyrt inköp i verksamheten.

Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett modernt chefs- och medarbetarskap samt ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsplats som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltagna antal semesterdagar och lediga klämdagar.

Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen. 

Du kommer att



• självständigt driva och genomföra inköp för Transportstyrelsens olika verksamheter
• genomföra inköp från befintliga ramavtal, inklusive avrop med förnyad konkurrensutsättning
• genomföra direktupphandlingar
• arbeta med löpande avtalsförvaltning
• medverka i arbetet inom avtalsområde Resor och boende   
• vägleda, ge stöd och service i frågor om inköp såväl inom enheten som inom organisationen.
• medverka vid/hålla i utbildningar

Du måste ha


• relevant eftergymnasial utbildning inom inköp/upphandling alternativt relevant eftergymnasial utbildning samt arbetslivserfarenhet av inköp/upphandling
• erfarenhet av arbete med inköp inom offentlig eller privat sektor
• god kunskap i Microsoft Office
• god förmåga att utrycka dig väl på svenska i både tal och skrift

Det är meriterande om du också har


• fördjupad erfarenhet av inköp inom offentlig sektor exempelvis genom erfarenhet av avrop (förnyad konkurrensutsättning), direktupphandlingar, förhandling och projektledning.
• arbetslivserfarenhet av inköp kopplat till resor och boende för organisationens anställda
• arbetslivserfarenhet av avtalsförvaltning baserat på kategoriarbete

Vi vill att du


• har en god pedagogisk förmåga
• har hög grad av servicekänsla
• har hög integritet
• har god fallenhet för att strukturera ditt arbete
• har förmåga att arbeta drivande och självständigt under eget ansvar
• är en flexibel person som har lätt för att arbeta tillsammans med andra
• är noggrann och utför dina arbetsuppgifter med hög kvalitet

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Intresserad?
Anställningen är tidsbegränsad på 12 månader med möjlighet till förlängning upp till 6 månader med placering i Norrköping. Vi ser gärna att du börjar i september 2021. 

Du är välkommen att kontakta Inköpsstrateg/Stf enhetschef för inköpsenheten Kristina Lundin, 010 – 495 51 77 kristina.lundin@transportstyrelsen.se

Saco, Johan Nilsson och ST, Cecilia Yttergren nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2021-4439.  Vi behöver din ansökan senast den 23 maj 2021. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 2000.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen


Kort om avdelning Ekonomi

Avdelning Ekonomi stöder generaldirektören och alla avdelningar i deras arbete med budget, planering och uppföljning av verksamheten, redovisning, inköp, lokalförsörjning och kontorsservice. Vi finns i Borlänge, Norrköping, Örebro och Kista och har ca 50 medarbetare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transportstyrelsen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2021
  • Ansök senast: 23 maj 2021

Besöksadress

701 88 Örebro
None

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024