OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kundföretaget
Brokk är ett globalt marknadsledande företag. Vi utvecklar, tillverkar och säljer rivningsrobotar till hela världen. Vi är en internationell koncern som omsätter över 1,7 miljarder kronor och omfattar totalt 21 bolag globalt, varav fem är tillverkande bolag och 16 är säljbolag. Koncernen växer kontinuerligt, både organiskt och genom förvärv. Företagskulturen hos oss på Brokk är viktig. Tillsammans driver och jobbar vi för att nå de bästa resultaten utifrån helheten. Vi har korta beslutsvägar och tvekar inte att testa oss fram för att hitta smartare sätt att arbeta på. Samtidigt har vi en stöttande gemenskap där nyfikenhet och engagemang är drivmotorn i vardagen.
Brokk är ett framgångsrikt, lönsamt och växande företag, både i Sverige och globalt. Vi har mer än dubblerat omsättningen de senaste 10 åren. Hos oss blir du en del i ett vinnande lag!
Dina arbetsuppgifter
Brokk arbetar ständigt med att förbättra sin materialförsörjningskedja genom att tillsammans med sina leverantörer utveckla gemensamma processer och kostnadseffektiva lösningar. Vi söker nu dig som trivs i en varierande och social roll där du kommer arbeta i huvudsak med materialinköp, bevakning av leveranser samt förbättringsarbeten med leverans, kvalité och kostnadsfrågor i åtanke. Arbetet bedrivs i nära samarbete med dina kollegor på avdelningen.
Din profil
Tjänsten passar dig som:
- har en orädd inställning till nya arbetsuppgifter och viljan att lära
- är självgående och som motiveras av att driva dina arbetsuppgifter framåt
- kommunicerar flytande svenska och engelska
Meriterande om:
- du har erfarenhet inom affärssystem Monitor samt goda IT kunskaper.
- tidigare erfarenhet av inköp och materialplanering
Övrig information
Tjänsten som Inköpare/ avrop är en direkt rekrytering via oss till vår kund Brokk.
Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vänta inte med att skicka in din ansökan om detta låter som någonting för dig.
Eventuella frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Ann-Louise Larsson ,072-517 26 18.
Varmt välkommen med din ansökan till oss!
Om oss
FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT
En stor del av framgångssagan Sverige möjliggjordes av industriföretagens framfart under 1900-talet. Arbetstillfällen skapades, skatteintäkter genererades och många bolag tog sig ut på en global marknad. Det vill vi ska fortsätta. Idag är industrin mer konkurrensutsatt än någonsin och förändringstakten ställer allt högre krav på kompetensförsörjning och produktion i balans.
Genom våra bemanningslösningar hjälper vi våra kunder att navigera och stärka sin konkurrenskraft. Vi vilar på övertygelsen att engagerade människor gör skillnad. Vårt värderingsdrivna förhållningssätt och våra schyssta villkor attraherar de bästa medarbetarna.
Konsultia är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och har kollektivavtal. Du har marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Företaget är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.
Konsultia har kontor i Luleå, Piteå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik, Sundsvall, Bollnäs och Borlänge. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.konsultia.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Persson
Pernilla Gustafsson
Hakan Mol
072-5172614
Pernilla Gustafsson
Lena Persson
Hakan Mol
Hakan Mol
Emma Edling
0705172016
Kjell Wikström