OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MediCarrier AB
Varuförsörjning
MediCarrier AB är ett helägt dotterbolag till Stockholms Läns Landsting. Bolaget är Landstingets logistik och transportföretag. Vår uppgift är att distribuera miljöanpassade sjukvårds- och förbrukningsartiklar samt transporttjänster till landstingets enheter och entreprenörer. Vi erbjuder ett brett sortiment om ca 8000 miljöanpassade artiklar upphandlade av SLL Upphandling. Våra kunder är i första hand SLL´s förvaltningar, bolag, entreprenörer till SLL samt viss annan verksamhet i länet.
MediCarriers kvalitetspolicy har som mål att vara kundorienterad och fokuserad på den kundupplevda kvaliteten. Kvalitet ska genomsyra hela verksamheten och ska grundas på en helhetssyn på våra kunders behov och önskemål, så att vi erbjuder, såväl internt som externt, varor och tjänster med rätt kvalitet. MediCarrier är miljöcertifierad enligt ISO 14001.
Arbetsuppgifter:
Vi söker en noggrann, flexibel och ödmjuk person med utbildning eller erfarenhet inom inköp/avrop. Du ansvarar för avrop och säkerställande av leveranser för drygt 2500 artiklar mot ett 70 tal leverantörer. Du ansvarar även för att uppdatera vårt affärssystem med avtalade artiklar. Du kommer att ingå i ett inköpsteam bestående av 3 personer.
Du skall tycka om att arbeta med registervård och leveransbevakning. Vi arbetar för en hög leveranssäkerhet och en hög tillgänglighet av artiklar för leverans till vården. Vi har hög omsättningshastighet på lagerlagda artiklar och korta ledtider ut mot kund.
I arbetet ingår att samarbeta med landstingets upphandlingsavdelning för kravställande och uppföljning av företagets leverantörer. Du förväntas också upprätta ett mycket gott samarbetet med samtliga anställda i företaget.
MediCarrier arbetar med Lean som arbetssätt.
Du ingår i marknadsavdelningen.
Kvalifikationer:
Utbildning
? Inköps eller logistikutbildning
? Goda kunskaper i Officepaketet, främst i Word och Excel
Det är meriterande om du
? Tidigare har arbetat med avrop eller inköp
? Har Leanerfarenhet
? Tidigare arbetat i en politiskt styrd organisation
? Har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
? Har god datavana
? Lätt att lära dig olika datasystem
? Vana av att arbeta i Excel
Personliga egenskaper:
? Du är noggrann
? Du tycker om att arbeta med siffror
? Du har god samarbetsförmåga och kan också arbeta självständigt
? Du har siffersinne
? Du har hög servicekänsla
? Du är kundfokuserad
? Du kan upprätthålla goda leverantörsrelationer
? Du är flexibel
Övrig information:
Du skall vara nyfiken på Stockholms Läns Landsting och intresserad av hur vår verksamhet kan bli ett ännu bättre serviceföretag för vården. Mot dina externa kontakter behöver du vara engagerad och lyhörd, mot dina medarbetare fokuserad på samarbete. Arbet
box 8094, 163 08 Spånga
Utbildning
? Inköps eller logistikutbildning
? Goda kunskaper i Officepaketet, främst i Word och Excel
Det är meriterande om du
? Tidigare har arbetat med avrop eller inköp
? Har Leanerfarenhet
? Tidigare arbetat i en politiskt styrd organisation
? Har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
? Har god datavana
? Lätt att lära dig olika datasystem
? Vana av att arbeta i Excel
? Du är noggrann
? Du tycker om att arbeta med siffror
? Du har god samarbetsförmåga och kan också arbeta självständigt
? Du har siffersinne
? Du har hög servicekänsla
? Du är kundfokuserad
? Du kan upprätthålla goda leverantörsrelationer
? Du är flexibel
Kontaktpersoner på detta företaget
Transportchef Åke Haglund
08-505 347 51
Personalchef Nina Hird
08-795 28 41
Vision Dan Stegeby
08-795 28 08
Logistikchef Jan Treffenberg
, tel: 08-795 28 19 eller mobi
Personalchef Nina Hird
tel nr 08-795 28 41, mobil 070
Vision Dan Stegeby
tel nr 08-795 28 08, mobil 070-484 28 17
Marknadschef Birgitta Bergqvist
08-795 28 46, 070-089 15 95
Personalchef Nina Hird
08-795 28 41, 070-484 28 41
Platschef Nina Hird
Sara Hansson
0725828760