OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder en nyetablerad roll med stora påverkansmöjligheter. Är du en erfaren inköpare som vill växa in i rollen som Bid Manager kan det vara dig vi söker!
Om företaget
RemaSawco levererar smarta lösningar till sågverksindustrin. Det digitala sågverket - ökad automationsgrad och optimerade processer ger förbättrad produktionseffektivitet för våra kunder. Vi kan hela sågverksprocessen från timmersortering till hyvlerier. Huvudområdet är kvalificerade mät- och optimeringssystem för att bättre nyttja råvaran. Vi är även specialister på styrning av sågverksmaskiner.
Våra produkter ligger i teknisk framkant och utvecklas ständigt för att erbjuda bästa möjliga förutsättningar för våra kunders framgång. Systemen inkluderar bland annat röntgen- och 3D-mätning av timmer, optimering och olika måttkontroller i såglinjen samt automatisk kvalitetsavsyning och sortering av brädor och plank. Mättekniken använder allt från röntgen och laser till vision med RGB-bilder. Våra digitala produkter hjälper våra kunder att ännu bättre nyttja råvara, maskiner och processer för att nå bättre lönsamhet.
RemaSawco ingår i Image Systems AB och har verksamhet i Västerås, Nyköping, Linköping, Skellefteå, Finland och Norge. Våra kunder finns i hela världen, med fokus i Norden och Europa.
Placeringsort är Linköping och du rapporterar till Operation Manager.
Dina arbetsuppgifter
Rollen är initialt en mix av operativt, taktiskt och strategiskt inköp. Med tiden ser vi att du växer in i en roll som bid manager. Då det är en ny roll i vår organisation förväntas du sätta rollen, skapa rutiner för vår inköpsprocess samt implementera dem i hela organisationen. Vi vill att du tar det kommersiella ansvaret för inköp av komponenter samt val av leverantörer. Du är den hos oss som har koll på och kunskap om import- och exportregler.
Du förväntas ansvara för;
- Anbud, upphandlingar och förhandlingar gällande produkter/tjänster samt priser för underleverantörer
- Analys av offertförfrågningar från kund och säljare
- Skapa offertunderlag
- Hantera avvikelser mellan kundkrav och leverantörserbjudande
- Riskanalys och cashflow
- Ramavtal
- Audits hos leverantörer
Du har ett nära samarbete med våra kundprojektledare, R&D och vår säljorganisation.
Din profil
Vi söker dig som kan uppvisa goda resultat som inköpare alternativt bid manager, gärna inom industri och/eller automation. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av att läsa, tolka och författa kommersiella upphandlingar, dokument och avtal. Din erfarenhet och kunskap sträcker sig även över anbud, upphandlingar och förhandlingar gällande produkter/tjänster samt priser för underleverantörer.
Som person har du ett starkt driv, har en utpräglad analytisk förmåga och trivs i rollen som spindeln i nätet. Du uppskattar en miljö med högt tempo. Givet är du en kommunikativ, noggrann, och ansvarstagande person med ett strukturerat arbetssätt.
Du behärskar svenska och engelska väl i såväl tal som skrift. Mycket goda kunskaper i Excel och kalkylering är ett krav. Kommer du från träindustrin är det starkt meriterande.
Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar vi med Skill Rekrytering & Bemanning AB. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Susanne Öman, susanne.oman@skill.se alt 013-32 94 08
Urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.