OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
***OBS INTERNORDER***
Arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår att göra identifiering/val av leverantör samt inköp. Ta fram löpande materialavrop enligt uppgjort behovsunderlag. Planera materialbehov samt upprätta avrop på medellång sikt avseende större säsongsvariationer. Identifiering/val av leverantör samt enklare inköp och avrop för oplanerade behov.
Löpande ska du kunna uppdatera grunddata samt leveransplanerings-information i affärssystem. Med ledning av funktionsansvarig, ska du genomföra prognostisering med tillhörande parameterbearbetning, samt distribuera prognosunderlag till leverantörer. Aktivt delta i vidareutveckling av arbetssätt och stödsystem för materialplanering/-styrning.
Utbildning/Erfarenhet
Du bör ha teknisk utbildning alt. god teknisk förståelse inom områdena mekanik/hydraulik/elektronik. Industriell erfarenhet är meriterande. Har du erfarenhet av inköpsarbete och/eller lager-/materialstyrning är det starkt meriterande. Goda språkkunskaper krävs i engelska. Du ska ha bra administrativ förmåga och ett gott ordningssinne. Förmåga att hålla många bollar i luften samt få löpande operativt arbete genomfört. Du ska ha god allmän PC-kompetens. Kunskap i databashantering och affärssystem är meriterande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Karlsson
070-2576880
Elina Åsberg
Mattias Hovnert
0142-817 70
Johan Andersson
0142-817 62
Anders Karlsson
0142-88221
Elina Åsberg
Bo Stark
0142-820 28
Christina Stark
0142-82029
Erik Gustafsson
0142-818 27
Pehr Petersson, Skill och Industrikompetens
013-473 20 65