OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu behöver vi en inköpare och Office Manager för ett uppdrag på 13 månader i Vreten!Dina arbetsuppgifter Som Inköps- & kontorschef ansvarar du för att planera, utveckla och genomföra processer för alla typer av inköp avseende indirektmaterial och tjänster.Du kommer att ha en ledande roll i utvecklingen av det Nordiska samarbetet.Du säkerställer att alla inköp görs både utifrån ett compliance- och ett kostnadseffektivt perspektiv.I din roll ansvarar du för budget samt drift och utveckling av kontoret. Erfarenhet Vi söker dig som har akademisk examen inom företagsekonomi och goda kunskaper i SAP R/3 (EBP bla).Vi tror att du har erfarenhet av att driva projekt tvärfunktionellt och samarbeta med alla nivåer i organisationen. Ansvarsområden Inköp - support gentemot hela organisationen i upphandlingar, avtalsskrivning och följsamhet i Purchase to pay processen.Kontor - säkerställa att det dagliga arbetet fungerar avseende telefoni, post, kontorsförråd, teknik etc.Budget - ansvarig för overheadkostnader Promotionlager - administration & kontaktperson Vem söker vi?Vi söker dig som har har förmågan att engagera, utmana förslag och att inge trovärdighet till organisationen.Du tänker proaktivt och har erfarenhet och kompetens som gör det möjligt för dig att initiera nya projekt.Arbetet kräver att du kan samarbeta med samtliga på det svenska kontoret, likväl som med ansvariga på huvudkontoret i London och de övriga Nordiska kontoren.Då koncernspråket är engelska och arbetet innebär mycket internationella kontakter är det en förutsättning att du har mycket god kommunikationsförmåga i såväl engelska som på svenska. Du är analytisk och har förmågan att använda det praktiskt i det dagliga arbetet.Vidare är du självgående och har ett intresse för att arbeta såväl strategiskt som operativt.Du är initiativrik och kan hitta proaktiva lösningar för besparingar.Vem söker vi?För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande.Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service.Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig. Vad erbjuder vi?Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden.Beroende på vad du vill och kan ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.Konsultrollen kommer att ge dig många nya erfarenheter, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät.Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort.Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård. Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativa chefer, HR-specialister, personalchefer m.fl.Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar.Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men också många av de mindre innovativa företagen.Mer information om Adecco finns på www.adecco.se Är du intresserad?Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt.Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande.