OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta operativt som inköpare och ordermottagare i ett växande företag? Är du noggrann, social och kommunikativ? Då kan detta vara tjänsten för dig! Läs mer och sök redan idag då urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
Rollen som ordermottagare passar dig som är en skicklig kommunikatör med god samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du tar egna intiativ, är noggrann och hämtar energi av sociala möten med människor. Då du i arbetet kommer använda Visma Global är det meritierande om du har viss kunskap om affärssystem sedan tidigare.
Du erbjuds
#
* Ett fritt och självständigt arbete där du kommer ha stora möjlighet att påverka i ett litet företag där vi alla arbetar som ett team mot samma mål.
* Det finns goda möjligheter till utveckling både i ansvar och uppgifter
* En trevlig och familjär arbetsmiljö
* Ett kommunikativt arbete med varierande arbetsuppgifter
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I din roll som operativ inköpare och ordermottagare kommer du främst att arbeta med:
* Orderhantering där du tar emot beställningar via webb, telefon samt mail
* Se över lager och hantera inköp
* Orderskrivning i Visma Global
Ovannämda arbetsuppgifter kommer utgöra större delen av arbetet, men tjänsten kan komma att innefatta andra uppgifter där du bland annat koordinerar och stöttar säljarna. Trivs du med varierande arbetsuppgifter och att vara spindeln i nätet så kan denna tjänst vara något för dig!
VI SÖKER DIG SOM
- Har en genomförd gymnasieexamen
- Har tidigare erfarenhet av service/kundtjänst samt en god förståelse för orderflöden från tidigare arbete
- Har goda tal- och skriftkunskaper i svenska samt engelska då du kommer ha både svenska och internationella kunder
- Har goda datakunskaper
Det är meriterande om du:
* Har en eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik, industri eller motsvarande
* Har tidigare erfarenhet inom orderhantering och/eller inköp
* Har tidigare erfarenhet av att arbeta i affärssystem, framför allt Visma Global.
* Har kunsakper inom exportdokumentation, tull- och exportregler samt transporter
Som person är du:
* Strukturerad
* Uthållig
* Samarbetsvillig
* Initiativtagande
#
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid. Inledningsvis kommer du arbeta som konsult i sex månader och därefter gå över till en tillsvidareanställning.
* Arbetsider: 7-16
* Placering: Linköping
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Beslagsgrossisten AB är ett anrikt företag som funnits med sen 2008 i nuvarande form. Bolaget har alltid haft som mål att hela tiden arbeta för att tillgodose de behov som kunderna har och alltid erbjuda service i topklass. Företaget har en stabil grund med ett gott rykte oss sina kunder. Snabba leveranser, bra lagerhållning och trevligt bemötande är det som förknippas med Beslagsgrossisten AB. Den 12 september 2019 så förvärvade Norska TLCO AS Beslagsgrossisten AB. TLCO AS som ägar Boyesen & Munthe AS har under lång tid i Norge byggt upp en liknande verksamhet. Boyesen & Munthe AS har ett stort sortiment som passar lika bra på den Svenska marknaden som den gör på den Norska.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231