OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största aktör inom bemanning och rekrytering med över 6 000 kontor i 71 länder över hela världen.I Sverige har Adecco över 40 kontor spridda från Luleå i norr till Malmö i söder. Adecco - Västerås söker nu en inköpare/planerare för uthyrningsuppdrag till ett av våra större kundföretag. Syftet med denna tjänst är att utifrån den höga beläggningen både på offerter, projekt och hos leverantörer minimera risken för förseningar i kommande och pågående leveransprojekt.Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av: - Att hålla information om leveranstider för alla leverantörer uppdaterad.- Att kontinuerligt kartlägga offert/orderstocken utifrån aktuella leveranstider och försäljningsprognoser, för att varna om eventuella förseningsrisker mot utlovade tider till slutkunder.- Att kontinuerligt ställa resursläget mot offert/orderstocken för att varna om eventuella förseningsrisker i erhållna och förväntade order.- Leverera leveransprognoser till de mest kritiska underleverantörerna.- Hålla försäljningen informerad om aktuella ledtider för projekt, med beaktan av aktuellt/förväntat resursläge och materialleveranstider.- Att stötta leveransprojekten med underleverantörskontakter i de fall förseningsriskerna uppstått.- i mån av tid stötta teknikavdelningar med intagande och analys av leverantörsofferter. Vi söker dig som har några års erfarenhet av projektinköp och planering.Du ska vara strukturerad och självgående samt lätt att ta kontakt både internt oxh externt.Att du talar engelska flytande är ett krav.Som person är du utåtriktad och bra på att ta egna initiativ.Vi värdesätter personer som är drivande och har god analytisk förmåga samt kan samarbeta för att nå uppsatta mål.Det skall även vara en självklarhet att kunden är fokus i ditt arbete. Då vi genomför intervjuer fortlöpande önskas din ansökan snarast möjligt.Tillsättning av tjänsten sker omgående.