Inköpare/resursplanerare Sundbyberg

Arbetsbeskrivning

Vi söker inköpare/resursplanerare till Svenska kraftnät med placering i Sundbyberg.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden. Detta ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Exempel på arbetsuppgifter
Avdelningen IT Strategi och styrning har ett behov av en administratör som kan hjälpa svenska kraftnät med det dagliga arbetet i resursplaneringen, såsom avrop av nya konsulter, förlängning konsultavtal, bistå chefer med granskning av nya avrop, förlängningar, rapporter och övriga uppgifter som rör IT-divisionens behov av resurs- och linjekonsulter. I uppgifterna ingår också att hantera kommunikation mellan beställare, inköpsavdelningen, konsultmäklaren och leverantörer.
Du bistår vår controller och våra chefer med en helhetsbild över samtliga konsulter på IT, inklusive uppföljning och månadsrapportering. Du kommer även att hjälpa till att implementera strukturer samt förbättra våra processer för att ta in konsulter. I arbetsuppgifterna ingår också att bistå i den övergripande resursplaneringen på Division IT. Som statlig myndighet har vi flera lagar, processer och rutiner att förhålla oss till när vi upphandlar konsulter. Här har du ett viktigt ansvar i att se till att vi följer administrativa rutiner och riktlinjer som en del i att kvalitetssäkra vår upphandlingsprocess. Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till Svenska kraftnät i det löpande arbete som utförs av Svenska kraftnät. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av Svenska kraftnät).
Krav på tjänsten
Utbildning (Svenska kraftnät kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat):
Eftergymnasial utbildning inom administration eller annan inriktning som bedömer som relevant
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av upphandling, rekrytering eller inköp av konsulter
Minst 4 års arbetslivserfarenhet av samordning/planering av administrativa rutiner
Minst 4 års arbetslivserfarenhet av att arbeta i en stödjande roll
Datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet
Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift
Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Vår personal erbjuds alltid villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats, tjänstepension och kompetensutveckling alltid så långt som möjligt anpassas utifrån personalens behov.
Bland vår personal hittar du engagerad personal som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
Vi arbetar aktivt med välmående och för att alla ska hitta en sund balans mellan arbete och fritid. För oss är det en självklarhet och en förutsättning för att du ska kunna göra ett bra jobb.
Läs mer om oss på centio.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centio Consulting AB Vällingby
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2021
  • Ansök senast: 24 november 2021

Postadress

Vällingby Torg 18-24
Vällingby, 16213

Liknande jobb


2 oktober 2024

2 oktober 2024

Seniora inköpare till Vattenfall

Seniora inköpare till Vattenfall

2 oktober 2024

2 oktober 2024