OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en driven inköpare som vill ta nästa steg i karriären? Vi letar efter dig som vill komma till en tjänst med högt arbetstempo i en resultatorienterad miljö. Vill du också komma till ett team som präglas av stort engagemang och nära samarbete, sök då tjänsten som inköpare/sourcing redan idag!
TJÄNSTEBESKRIVNING & ERBJUDANDE
I rollen som inköpare/sourcing hos vår samarbetspartner kommer du att arbeta med sourcing av tjänster. Du kommer att arbeta i en internationell miljö med kontakter i några av världens mest framgångsrika företag där du kommer att arbeta nära affären. Du kommer att upphandla avtal med leverantörer för att kunna utföra tjänsterna som avtalats hos kunderna. Här får du möjlighet att komma till en bred roll där du, tillsammans med din närmaste chef, ansvarar för hela företagets inköpsprocess. Här kommer du att ansvara för kontinuerlig leverantörsuppföljning och regelbundet arbeta med kvalitetskontroll och uppföljning av leverantörer.
Som Inköpare/Sourcing kommer dina arbetsuppgifter bestå av:
• Driva en kontinuerlig process för förbättringsarbete
• Förhandla ramavtal och leveransavtal med leverantörer
• Stötta i affärsutvecklande aktiviteter
• Följa upp leverantörsavvikelser
• Ta fram och strukturera underlag inför upphandlingar
• Förhandla med leverantörer
• Analysarbete för att optimera inköpsnivåer
I tjänsten kommer du att ansvara för Supplier management processen. Det innebär att du kommer att godkänna, utvärdera, klassificera och följa upp leverantörers prestationer i enligt med de processer och rutiner som finns. Du kommer också att sköta den dagliga kontakten med kollegor inom organisationen och hantera inkommande ärenden.
PERSONPROFIL
För att passa i rollen som inköpare/sourcing tror vi att du kan ha arbetat som inköpare i ett par år, eller har relevant utbildning inom området. Framför allt är du en nyfiken ”do:er” som trivs med ett högt arbetstempo. Vi tror att du som söker denna tjänst är handlingskraftig och trivs med frihet under ansvar. Du är en entreprenör med egen drivkraft, initiativförmåga och trivs med att ligga nära affären. Vidare drivs du att vara noggrann och strukturerad i ditt arbete, men även att ta action operativt då det krävs i samarbete med affärsutvecklare, kundansvariga och leverantörer. Som person är du analytiskt lagd, noggrann samt prestigelös.
Det som kommer att vara avgörande om du är rätt person är din vilja, inställning och ditt engagemang. Vi söker dig som trivs med att ta eget ansvar i ditt arbete och som vill komma till ett företag där ditt driv är avgörande för hur du kommer att trivas och lyckas. Din personlighet bidrar till att du har lätt för att skapa relationer och din nyfikenhet gör så att du trivs i en föränderlig miljö och du lär dig snabbt nya uppgifter.
Krav med utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom relevant område. Du har god datavana och mycket goda kunskaper i Excel. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Tjänsten innebär resor med övernattning och kräver b-körkort.
ÖVRIGT
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Örebro
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Camilla Aurell på 073-353 75 41. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Lindmark
Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen
Caroline Gustafsson
Alexandra Berg
Sara Lindmark
Alva Grell
Mattias Söderberg
Petra Davidsson
Mattias Söderberg