Inköpare/Tema-ansvarig

Arbetsbeskrivning

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Kort om rollen
En stor och viktig del av vår affärsmodell är att erbjuda kunderna något nytt varje vecka. Våra internationella teman bidrar i synnerhet till detta, där är vi unika på den svenska marknaden! Bland våra teman finner våra kunder till exempel smakupplevelser från Sydeuropa, Grekland samt långväga inspel från USA. Vi söker nu dig som är redo för en ny utmaning och som tillsammans med ditt team har möjlighet att lyfta våra artiklar och teman till nästa nivå!
Din roll
Som Tema-ansvarig ansvarar du för inköp och den övergripande planeringen av våra internationella teman. En stor del av tjänsten består även av att skapa nya idéer och mer attraktiva kampanjer. Vad kan vi tillföra ordinarie sortiment? Vilka artiklar eller marknadskanaler kan vi justera eller addera för att utveckla våra teman? Detta är exempel på vanliga frågeställningar i denna roll. Du kommer att arbeta med arbetsuppgifter så som att:

•    Ansvara för urval av artiklar, prissättning och att göra konkurrentanalyser.
•    Analysera och göra beräkningar gällande mängden artiklar som ska köpas in.
•    Analysera och kontrollera kostnader och försäljningssiffror för att på så vis nå uppsatta mål/nyckeltal för teman.

I din roll rapporterar du till Teamchef Food Aktion

Din profil
Vi söker dig som är redo att ta nästa kliv i karriären och har en drivkraft att ständigt vilja utvecklas. Du har ett lösningsorienterat arbetssätt och trivs med att växla fokus och öka tempot vid behov. Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning. Vidare har du:

•    Ett stort intresse för försäljning och livsmedel.
•    Lätt för att samarbeta med andra men trivs även med självständigt arbete.
•    Goda kunskaper i svenska och engelska, tyskakunskaper är meriterande. Vi ser även att du är övertygande i din kommunikation samt skicklig på att presentera dina idéer på ett tydligt och inspirerande sätt.
•    En god analytisk förmåga och goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett team om 5 kollegor där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har vi också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via förmånsportalen Benify. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se.

Vill du vara med på vår resa?
Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:

    Gå in via länken ”ansök nu”
    Fyll i formuläret
    Bifoga CV samt personligt brev

Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 11 maj 2022. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Huvudkontor/FTK
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2022
  • Ansök senast: 11 maj 2022

Liknande jobb


Strategisk Inköpare

Strategisk Inköpare

25 november 2024

25 november 2024

24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024