OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Vill du vara med och bygga Region Kronobergs framtida inköpsverksamhet?
Vi söker inköpare/upphandlare!
Just nu håller upphandlingsavdelningen i Region Kronoberg på med ett utvecklingsarbete. Syftet är att effektivisera, utveckla och öka affärsmässigheten i regionens inköp. För att aktivt kunna driva på utvecklingen behöver vi förstärka med en ny inköpare/upphandlare.
Som inköpare/upphandlare i Region Kronoberg ingår du i en grupp med ca 15 personer. Vi kommer att sitta i Region Kronobergs nyrenoverade lokaler på Nygatan i centrala Växjö.
ARBETSUPPGIFTER
Verkar det lockande att göra bra affärer som leder till samhällsnytta för kronobergarna? Då kan det här vara utmaningen för dig. Vi söker dig som vill göra affärsmässiga upphandlingar i Region Kronoberg. Din uppgift blir också att arbeta med kontinuerliga förbättringar av våra arbetssätt och metoder. Du kommer att vara med tidigt i processen för att planera, paketera och genomföra upphandlingen, i samarbete med den berörda avdelningen. Arbetet innebär många kontakter, såväl inom Regionen som med externa leverantörer.
Vi erbjuder dig ett utvecklande och varierande arbete där du tillsammans med engagerade kollegor kommer att göra skillnad.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett uttalat intresse för affärer. Du är initiativrik och målinriktad, van att arbeta självständigt och professionellt i mötet med leverantörer och kunder. Du måste därför ha lätt att kommunicera i tal och skrift. God samarbetsförmåga och servicekänsla är nödvändiga egenskaper för att du ska lyckas i arbetet.
Du har en ekonomisk utbildning på högskolenivå, gärna kombinerad med några års erfarenhet av praktiskt inköpsarbete. Erfarenhet från offentlig upphandling är en fördel.
Som person ska du vara analytisk, mål- och kvalitetsinriktad. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-704 704.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bitr verksamhetschef Kerstin Björck
0470-58 66 92
HR-specialist Anna Sörensson
0470-58 64 71
Enhetschef kansliavdelningen Anders Pettersson
076-7221701
HR-samordnare Susann Ingvarsson
0470-58 62 05
Upphandlingschef Tomas Nilsson
0470-586351
Verksamhetsutvecklare Gert-Olov Karlsson
0470-586299
Avdelningschef Annika Andersson
0372-58 55 57
Chef för Regionservice Petra Larsson
0470-58 84 99
bitr verksamhetschef Kerstin Björck
0470- 58 66 92
Utbildningsledare Charlotta Sjölin
0470-58 66 94