Inköpare/upphandlare

Arbetsbeskrivning

En kommun ansvarar för många viktiga funktioner i vårt samhälle - allt från utbildning och social omsorg till teknisk service och räddningstjänst. Vi på kommunledningsförvaltningen ser till att alla kommunens funktioner samordnas, utvecklas och följs upp utifrån övergripande politiska beslut.
Dessutom är vi med och utvecklar nya bostadsområden, nya stadsdelar och vår landsbygd. Vi arbetar för ett mer hållbart Hudiksvall, som bidra till ekologisk, ekonomisk och social hållbarhet. När du har en fråga, fundering eller synpunkt om Hudiksvalls kommun finns vårt Servicecenter där för att lotsa dig rätt. Vi är kommunledningsförvaltningen en del av Hudiksvalls kommun.


Vår organisation består av nio nämnder och nio förvaltningar. I kommunkoncernen ingår sex kommunala bolag och en stiftelse. Kommunen är också delägare i ett åttonde bolag. Kommunledningsförvaltningen består av tre enheter, varav ekonomienheten är en av dem. Arbetet på enheten, som består av 16 medarbetare, leds av kommunens ekonomichef.

ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som upphandlare ansvarar du för direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar och upphandlingar av varor och tjänster enligt lagen om offentlig upphandling (LOU). I den här rollen kommer du att arbeta mot flera av kommunens förvaltningar. Du planerar, leder och genomför direktupphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar och upphandlingar. Du är ansvarig för hela processen från behovsanalys och framtagande av upphandlingsdokument till avtalsuppföljning. Utöver detta ger du också råd och stöd i inköpsfrågor och avtalsuppföljning.

Jobbet hos oss är självständigt och variationsrikt. Du får möjlighet att möta många människor och lära känna fler verksamheter. Inköpsorganisationen är under utveckling vilket ger dig stor påverkansgrad vad gäller att förändra arbetssätt och metoder. Du bör också ha intresse av och fallenhet för att arbeta i våra digitala system som är i ständig utveckling. Du kommer att ingå i ett inköpsteam på 5 personer som leds av en teamledare.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har adekvat eftergymnasial utbildning och helst viss erfarenhet av inköpsarbete samt kunskap om LOU. Du behöver ha intresse av och fallenhet för att arbeta i våra digitala system som är i ständig utveckling. Dina främsta digitala arbetsverktyg är Kommers och Proceedo. Du bör ha ett intresse för utveckling inom inköp och en god förståelse för komplexiteten i dessa frågor. Vidare har du goda IT-kunskaper och uttrycker dig väl i tal och skrift.

För oss är din personlighet viktig. Eftersom tjänsten innebär samverkan i många olika forum, behöver du vara en självgående person, gilla att ge service samt ha god samarbetsförmåga. Du gillar att lösa problem, ta initiativ och är strukturerad i ditt arbetssätt.

Du bör ha ett affärsmässigt sinnelag och tycker det är inspirerande att driva projekt inom upphandlingsområdet. Som person är du noggrann, strategisk och analytisk samt har ett intresse för ekonomi- och verksamhetsstyrning. Du är serviceinriktad och har god kommunikationsförmåga. Du trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med andra.

ÖVRIGT
Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.

I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.

Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.

Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

I och med att du ansöker om denna tjänst lämnar du också ditt samtycke till att Hudiksvalls kommun behandlar dina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.hudiksvall.se/Ovrigt/Om-personuppgifter.html
Observera att vi endast tar emot ansökningar via www.offentligajobb.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Kent Lundquist
0650-19 118

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hudiksvalls kommun Ekonomienheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 oktober 2022
  • Ansök senast: 4 november 2022

Besöksadress

82480 Hudiksvall
None

Postadress

Trädgårdsgatan 4
HUDIKSVALL, 82480

Liknande jobb


OT SOC Analyst to Fortum

OT SOC Analyst to Fortum

12 december 2024

Projektekonom till myndighet

Projektekonom till myndighet

12 december 2024

Ekonom

Ekonom

11 december 2024

Projektekonom

10 december 2024