Inköpare/Upphandlare

Arbetsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Upphandlingsenheten är en del av planeringsavdelningen inom regionstaben. Enheten består av knappt 20 medarbetare, placerade i Regionhuset på Nygatan i centrala Växjö.

Vi arbetar för att effektivisera, utveckla och öka affärsmässigheten i Region Kronobergs inköp.

ARBETSUPPGIFTER
Verkar det lockande att göra bra affärer som leder till samhällsnytta för kronobergarna?
Då kan det här vara utmaningen för dig.

Under upphandlingsförfarandet kommer du att vara med och leda processen från framtagning av kravspecifikation genom annonsering, utvärdering, förhandling och slutligt tecknande av avtal, i ett nära samarbete med den berörda avdelningen/verksamheten. Arbetet innebär många kontakter, såväl inom Regionen som med andra Landsting och leverantörer. Din uppgift blir även att arbeta med kontinuerliga förbättringar av våra arbetssätt och metoder.

Vi erbjuder dig ett utvecklande och varierande arbete där du tillsammans med engagerade kollegor kommer att göra skillnad för kronobergaren. Just nu håller vi på med genomförande av stora investeringar kopplade till vår Generalplan.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett uttalat intresse för affärer. Du är initiativrik, analytisk samt mål- och kvalitetsinriktad. Du är van att arbeta självständigt och professionellt i mötet med leverantörer och kunder och måste därför ha lätt att kommunicera i tal och skrift. God samarbetsförmåga och servicekänsla är nödvändiga egenskaper för att du ska lyckas i arbetet.

Vi ser helst att du har relevant utbildning på högskolenivå samt erfarenhet av praktiskt inköpsarbete. Erfarenhet från offentlig upphandling är en fördel.


ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-101029.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bitr verksamhetschef Kerstin Björck
0470-58 66 92
HR-specialist Anna Sörensson
0470-58 64 71
Enhetschef kansliavdelningen Anders Pettersson
076-7221701
HR-samordnare Susann Ingvarsson
0470-58 62 05
Upphandlingschef Tomas Nilsson
0470-586351
Verksamhetsutvecklare Gert-Olov Karlsson
0470-586299
Avdelningschef Annika Andersson
0372-58 55 57
Chef för Regionservice Petra Larsson
0470-58 84 99
bitr verksamhetschef Kerstin Björck
0470- 58 66 92
Utbildningsledare Charlotta Sjölin
0470-58 66 94

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Kronoberg, RST Regionstab
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 4 januari 2017

Besöksadress

Ingelstadsvägen 9 Växjö
None

Postadress

Landstinget Kronoberg
Växjö, 35188

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024