OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du analytisk, driven och vill arbeta i en snabb och dynamisk miljö? Vi söker dig som vill vara en del av vårt team som Inköpare/Varuflödesanalytiker på ÖoB servicekontor i Skänninge!
Om företaget
ÖoB är ett av Sveriges största lågprisvaruhus med över 100 butiker och en årlig omsättning på 4 miljarder kronor. Vår verksamhet drivs av koncernbolaget Runsvengruppen AB, med servicekontor och centrallager beläget i den natursköna staden Skänninge på Östgötaslätten. Vi erbjuder goda pendlingsmöjligheter från närliggande städer som Motala, Mjölby och Linköping.
Dina arbetsuppgifter
Som Inköpare/Varuflödesanalytiker kommer du att spela en nyckelroll i vår försörjningskedja. Du ansvarar för att säkerställa att rätt produkter finns på rätt plats vid rätt tidpunkt.
Detta innebär att du kommer att:
- Lägga beställningar och justera prognoser baserat på analyser och kommande behov.
- Ha daglig kontakt med leverantörer för att säkerställa leveranser.
- Samarbeta med andra avdelningar för att optimera varuflöden och förbättra processer.
- Analysera data och ta fram beslutsunderlag som driver vårt arbete framåt.
Din profil
Vi söker dig som har en god förståelse för ett helintegrerat varuflöde och förmåga att sätta detta i ett större sammanhang. Du har kunskap om lagerstyrning, materialflöden och kapitalbindning, och du vill ständigt utvecklas inom dessa områden.
Kompetenskrav:
- Har en eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik eller supply chain management
- Har +3 års erfarenhet från liknande arbete
- Är van vid att arbeta i affärssystem och har mycket goda kunskaper i Excel
- Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift
Meriterande är om du har erfarenhet av prognos- och varupåfyllnadssystem som Relex, projektledning eller arbete med internationella leverantörer.
Som person är du:
- Analytisk med en förmåga att snabbt förstå komplexa flöden
- Kommunikativ och trivs med att arbeta både självständigt och i team
- Lösningsorienterad med en stark drivkraft att förbättra och effektivisera
Ansökningsförfarande
Anställningen är initialt ett konsultuppdrag, men med goda förutsättningar till en anställning direkt hos Runsven. Detta innebär att du blir anställd på Skill men utför ditt uppdrag och arbete hos vår kund Runsven. Start för tjänsten är omgående med hänsyn till uppsägningstid.
I den här process samarbetar Runsven med Skill. Urval påbörjas löpande. Processen omfattar två tester tidigt i processen: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. På slutkandidat genomförs också en ekonomiskbakgrundskontroll.
Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvariga rekryterare Andreas Schmidt på andreas.schmidt@skill.se alt. 0738-54 71 35.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, HR-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.