OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stenbolaget säljer och producerar marksten, murar, plattor, natursten och mycket mer.
Våra kunder är både privatpersoner och proffskunder. Vi är störst i Sverige inom vårt segment och nu tar vi nästa steg på vår resa.
Vi söker en inköpsassistent för att utöka vårt supply chain team. Du kommer att arbeta på vårt huvudkontor vid Globen i Stockholm.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har arbetat som inköpsassistent tidigare eller har erfarenhet från liknade tjänster med administrativa uppgifter.
Du har lätt att lära, är drivande, serviceinriktad och flexibel med en mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga. I denna roll krävs att du har stor ansvarskänsla och arbetskapacitet, tar ägandeskap och är självgående. Det är viktigt att du har en god numerisk och analytisk förmåga.
God kunskap i engelska och svenska, både muntligt och skriftligt är ett krav.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Uppföljning och bevakning av beställningar
Övervaka leveranser
Diverse administrativa arbetsuppgifter
Verka som stöd till Inköpsansvariga
Din roll
Du kommer att arbeta i ett team som sköter inköp och leverantörskontakter för att förse Stenbolagets alla butiker och distributionscentraler med produkter. I tjänsten ingår även rapportering av statistik samt kontrollansvar av leverantörer och produkter.
Personliga Egenskaper
Du har lätt för att fatta beslut och du prioriterar snabbt, är van att arbeta i ett högt tempo och är en "problemlösare"
Du motiveras av att förbättra arbetssätt och automatisera manuella processer.
Kunskap i Monitor är en merit
Startdatum: Omgående
Välkommen med din ansökan!